Tuesday, November 10, 2009

Budak Melecur Kena Kopi Panas

KUANTAN 9 Nov. - Sepasang suami isteri tidak menyangka keriangan menyambut ulang tahun hari lahir anak lelaki mereka semalam bertukar duka apabila anak perempuan mereka melecur di dada akibat tersimbah kopi panas.

Kejadian di Perumahan Tanah Putih Baru di sini, malam tadi mengakibatkan kanak-kanak terbabit, Nely Iris Fariesya Mossen, 2, melecur di seluruh dada sehingga ke pusat selepas teko plastik berisi air kopi panas tertumpah lalu mengenainya.

Menurut ibu mangsa, Fazeedah Abdul Manaf, 34, kejadian pukul 10.30 malam itu berlaku apabila mangsa secara tiba-tiba menarik teko plastik tersebut yang diletakkannya di atas meja.

''Selepas menyambut ulang tahun hari lahir abangnya, saya menyediakan Nescafe panas untuk suami.

''Nely ketika itu sedang berbaring di tilamnya dan merengek meminta susu,'' katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Mendengarkan rengekan Nely, Fazeedah memberitahu, suaminya, Mossen Mohamad, 36, segera ke dapur membuat susu manakala dia masuk ke bilik untuk menggosok baju sekolah anak sulungnya.

''Tanpa disedari, Nely mengekori suami ke dapur dan secara tiba-tiba menarik teko air Nescafe yang masih panas di atas meja.

''Setelah terdengar jeritan Nely, saya berkejar mendapatkannya dan terkejut mendapati air minuman itu membasahi hampir keseluruhan baju tidur yang dipakainya," katanya.

Dia dan suami segera membawa anak bongsu daripada tiga beradik itu ke Pusat Perubatan Kuantan di sini untuk mendapatkan rawatan.

''Anak saya kini ditahan di wad untuk rawatan lanjut selepas melecur sebahagian badannya,'' ujarnya.

Sumber : Utusan Malaysia Online

KECUAIAN IBU BAPA. BETUL KAN ?

No comments: