Thursday, December 30, 2010

Senarai Pemain Kelantan Musim 2011



1. Khairul Fahmi Che Mat (GK) *21 Tahun
2. Sharizan Ismail (GK) *31 Tahun
3. Judtanna Eh Put (GK)
4. S. Subramaniam *25 Tahun
5. Farisham Ismail *25 Tahun
6. Rizal Fahmi Rosid *24 Tahun
7. Daudsu Jamludin *25 Tahun
8. Zairul Fitree Ishak *25 Tahun
9. Zamri Ramli *20 Tahun
10. Mohammad Abdul Aziz Ismail (NEW) *22 Tahun
11. Wan Rohaimi Wan Ismail (NEW) *34 Tahun
12. Mohd Badri Radzi (C) *28 Tahun
13. Shakir Shaari *24 Tahun
14. Khairan Eroza Razali *31 tahun
15. Wan Zaman Mustapha *27 Tahun
16. Zulyusri Che Haron *24 Tahun
17. S. Chanturu *22 Tahun
18. Solehin Kanasian Abdullah @K.Soley (NEW) *27 Tahun
19. Nurul Azwan Roya (NEW)
20. Danial Fadly Abdullah @Wirat Nom(NEW)
21. Khairan Ezuan Razali (NEW)
22. Norshahrul Idlan Talaha (VC) *24 Tahun
23. Ramzul Zahini Adnan *23 Tahun
24. Nizab Ayub *22 Tahun
25. Khalid Jamlus (NEW) *33 Tahun
26. Nicholas Chan (NEW from Cardiff City) *19 Tahun

 Sumber : Google.com

SELAMAT MAJU JAYA PASUKAN KELANTAN UNTUK TAHUN 2011

Menteri Besar umum cuti hari Ahad

Menteri Besar umum cuti hari Ahad

Ditulis oleh Pengarah Urusetia Penerangan Negeri Kedah

Alor Setar, 30 Disember 2010 - Menteri Besar Kedah Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak mengumumkan hari Ahad, 2 Januari 2010, sebagai cuti umum di negeri ini ekoran kejayaan pasukan Malaysia menjuarai Piala Suzuki AFF semalam.

Pengumuman itu dibuat sewaktu berucap di hadapan kakitangan Wisma Darul Aman yang mengadakan perhimpunan bulanan pagi ini.

TAHNIAH SKUAD BOLA SEPAK MALAYSIA...
AKHIRNYA.. PIALA AFF SUZUKI 2010 MILIK MALAYSIA....

Jawatan Kosong Lembaga Lada Malaysia (MPB) - Dec 2010

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun tetapi tidak melebihi 56 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi jawatan-jawatan di Lembaga Lada Malaysia seperti berikut:

1. PENOLONG PEGAWAI PENYELIDIK GRED Q27
2. PEMBANTU PENYELIDK GRED Q17
3. JURUTEKNIK GRED J17

DOWNLOAD IKLAN JAWATAN

DOWNLOAD BORANG PERMOHONAN

Tarikh Tutup : 14 Januari 2011

Esok Cuti Umum : Jumaat 31 Disember 2010


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengisytiharkan Jumaat ini sebagai cuti umum bagi meraikan kejayaan sulung pasukan bola sepak kebangsaan pada kejohanan Piala Suzuki AFF 2010.

MALAYSIA MENANG AFF SUZUKI CUP 2010

TAHNIAH MALAYSIA!!

Wednesday, December 29, 2010

FOTO : Kereta baru peronda polis PDRM

Kereta baru peronda polis PDRM

Polis PDRM telah melancarkan kereta baru buat polis peronda keluaran Naza iaitu model Forte. Kami tak herankan keretanya, kami lebih tertumpu pada design pada kereta tersebut. Malatop! Lagi gambar selepas ini.




Nampaknya bukan itu sahaja model yang akan digunakan kelak. Malah PDRM juga bercadang untuk menggunakan Toyota Camry dan Kia Corento. Gambar-gambar boleh dilihat di bawah.




Sumber : Email Yahoo Group

CANTIK JUGA KERETA POLIS BARU NI..

Tuesday, December 28, 2010

Coli laser Julia Perez menanti skuad Malaysia



JAKARTA: Awas skuad bola sepak Malaysia! Sebagai langkah membalas dendam atas gangguan cahaya laser ke atas penjaga gol Indonesia di Stadium Bukit Jalil kelmarin, Julia Perez menyiapkan senjata sulit untuk pemain Malaysia esok.

Kata Julia, pemain Malaysia akan ‘diajar’ melalui cahaya laser, tetapi ia lebih unik kerana dipancarkan dari coli khasnya.

“Saya akan turun padang menyaksikan perlawanan pusingan kedua Indonesia menentang Malaysia di Stadium Bung Karno di Jakarta.

“Kali ini saya akan pakai coli dilengkapi cahaya laser - biar buta mata semua pemain Malaysia.

“Saya tak rela pasukan Indonesia diperlakukan begitu oleh penyokong Malaysia di Kuala Lumpur,” katanya.

Dalam perlawanan pusingan pertama di Kuala Lumpur kelmarin, Malaysia membuat permulaan meyakinkan apabila membenam Indonesia 3-0 dalam perlawanan akhir pusingan pertama Piala Suzuki.

Indonesia mendakwa, gangguan pancaran laser yang dihalakan kepada penjaga gol pasukan itu menjadi punca mereka tewas teruk.

Walaupun dilihat seperti bergurau, penyanyi dangdut dan aktres simbol seks itu sebenarnya serius dengan janjinya.

“Memang saya akan datang bersama coli laser, kecuali ada arahan dikeluarkan melarangnya,” katanya. - Agensi

Sumber : Blog Member
AWAS!! COLI LASER JULIA PEREZ .. HAHA

Amalan Ayat Tujuh : Untuk Pelbagai Masalah

Amalan Ayat Tujuh - Untuk Pelbagai Masalah


Ayat ini biasanya dikenali dengan panggilan Ayat Tujuh. Ianya merupakan gabungan dari ayat-ayat Al-Quran yang terdiri dari beberapa surah. Jika anda mencetak ayat ini untuk diamalkan, pastikan kesemuanya mempunyai tujuh ayat, kerana imej diatas mempunyai dua bahagian.

Kebiasaannya saya menganjurkan mereka-mereka yang tertekan dengan masalah-masalah duniawi untuk mengamalkan Ayat Tujuh ini selepas solat subuh dan selepas solat maghrib, atau sebelah siang sekali dan malam sekali.

Menurut ulama’-ulama’ yang mu’tabar, barangsiapa yang mengamalkan ayat ini, tiada kuasa seseorang itu memberi mudharat kepadanya. Dan sekiranya jikalau tertutup langit dan bumi sekalipun, insyaALLAH terlepas ia dengan izin Allah swt.

Barangsiapa mengamalkan membacanya di pagi dan petang, insyaALLAH akan merasa aman sentosa daripada segala kebinasaan dan terpelihara daripada pedaya musuh dan bala dengan izin Allah.

InsyaALLAH juga Allah akan memudahkan rezekinya, dipanjangkan umur, terpelihara dari gangguan jin, syaitan, fitnah dan dikasihi hamba-hamba Allah serta dimudahkan atau dikabulkan segala apa yang dicita-citakannya.

Kesimpulannya, ayat ini lazimnya diamalkan dengan mengharapkan redha Allah swt, dan moga-moga Allah swt melepaskan atau memberi kemudahan dari sebarang kesulitan dan kesusahan.

Nik Abdul Aziz Nik Mat Antara Tiga Terbunuh Dalam Nahas Jalan Raya

KUANTAN 26 Ogos — Seorang pekerja kilang bernama Nik Abdul Aziz Nik Mat serta kakak dan anak saudaranya terbunuh selepas kereta yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan dengan sebuah lori penghantaran cepat di Kilometer 15, Jalan Bentong-Raub, dekat Lurah Bilut, hari ini.

Nik Abdul Aziz, 27, dari Bandar Baru Bangi, Selangor; kakaknya, Nik Hasmah, 29, dan anak Nik Hasmah, Mohd. Adib Daniel Amizan, lima tahun, meninggal dunia di tempat kejadian dalam nahas pada 2.20 pagi tadi.

Yang cedera parah ialah seorang lagi kakak Nik Abdul Aziz, Nik Nab Nik Mat, 45, dan anaknya, Adibah Mohd. Fikri, 12, murid Sekolah Rendah Jalan Cochrane, Kuala Lumpur yang dikejarkan ke Hospital Bentong untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Bentong, Supt Rosli Abdul Rahman berkata, kesemua mereka sedang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas pulang bercuti di Kampung Tempinis, Besut, Terengganu sempena cuti persekolahan sekarang.

“Setibanya di lokasi kejadian, sebuah lori penghantaran ekspres yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kota Baharu terbabas ke laluan bertentangan dipercayai akibat permukaan jalan licin kerana hujan lebat sebelum bertembung dengan kereta mangsa,” katanya.

Ketiga-tiga mangsa yang terbunuh itu mengalami kecederaan parah di kepala dan badan.

Kelindan lori terbabit berumur 60 tahun turut mengalami kecederaan parah manakala pemandunya hanya mengalami cedera ringan, kata Rosli.

Katanya, pemandu lori terbabit kini ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong untuk siasatan lanjut.

Saksi kemalangan itu diminta menghubungi Pegawai Penyiasat, Cif Insp Nor Bulian Zakaria di talian 09-2222222, bagi membantu siasatan.

Sumber : Utusan Malaysia Online
AL-FATIHAH.....
KEMALANGAN BOLEH BERLAKU DI MANA-MANA..

Kasihan Lelaki Tak Handsome!

( Sekadar gambar hiasan )

-------------------------------------------------------------------------------

Kalau lelaki handsome pendiam

Perempuan akan cakap: woow, cool giler...
Kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...


Kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
Kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap:
memang.... muka pun macam pecah rumah!

Kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap:
wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

Kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
Kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
Kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...
(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)...

Kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
Kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus menyayangi...

Kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
Kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

Kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
Kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya ya?...

Kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
Kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

Kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to cry on
Kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni? 

Sumber : Email Yahoo Group

SIAPA LELAKI HANDSOME ?
ANGKAT TANGAN

AFF SUZUKI 2010: MALAYSIA vs INDONESIA, Pekung laser Indonesia terdedah


SEDUTAN video menunjukkan penjaga gol Malaysia, Sharbinee Alawi terkena pancaran laser hijau (dalam bulatan) semasa perlawanan menentang Indonesia di Jakarta baru-baru ini.


KUALA LUMPUR - Jika peminat bola sepak Malaysia dipersalahkan kerana didakwa menggunakan pena pancaran laser, ada pengendali blog semalam mendedahkan perbuatan yang sama juga telah dilakukan oleh peminat skuad Garuda ketika perlawanan peringkat kumpulan Piala Suzuki AFF 2010 antara kedua-dua negara itu baru-baru ini.

Menurut entri blog Adamroslan.com yang bertajuk 'Piala Suzuki AFF 2010: Laser Hijau Siapa Yang Mula Dulu?' pengendali blog itu memuat turun klip video yang dihantar oleh seorang peminat bola sepak tempatan perlawanan berkenaan sewaktu Malaysia kalah 1-5 di tangan Indonesia pada 4 Disember lalu.

"Pendedahan klip video itu yang disunting daripada video rasmi AFF telah membuka pekung pasukan Indonesia yang bermain taktik ini semasa mengalahkan Malaysia pada perlawanan peringkat kumpulan," katanya.

Menurut blog itu, ia juga bukti peminat bola sepak di republik itu juga turut bermain kotor.

"Jika benar faktor kekalahan Indonesia adalah kerana laser hijau, mereka perlu tanya kepada diri sendiri apa penyokong mereka buat di Stadium Gelora Bung Karno yang perlawanan peringkat kumpulan dahulu?," ujarnya.

Sumber : Kosmo Online & Youtube
DI INDONESIA PUN PAKAI LASER.. NAK SALAHKAN MALAYSIA SAJA...
KALAU DAH KALAH TU, TERIMA LA KENYATAAN..

Monday, December 27, 2010

Tahniah!! Tahniah!! Tahniah!! Pasukan Malaysia Belasah Indonesia 3-0



SAFEE SALI (tengah) menanduk masuk gol ketiga Malaysia pada aksi menentang Indonesia di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.

SKUAD bola sepak Indonesia sebenarnya tidaklah sekuat mana dan terbukti mereka memang layak digelar ‘jaguh kampung’.

Keegoan Indonesia akhirnya memakan diri apabila Malaysia dengan mudah membelasah mereka 3-0 pada aksi perlawanan akhir pertama Kejohanan Bola Sepak Piala Suzuki AFF 2010 di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam tadi.

Terikat 0-0 pada separuh masa pertama, Malaysia meledak tiga gol tersebut pada babak kedua menerusi Mohd. Safee Mohd. Sali pada minit ke-59 dan 71 serta pemain gantian, Mohammad Ashari Samsudin pada minit ke-67.

Ia meletakkan Malaysia kini sebelah tangan untuk menjulang trofi Piala Suzuki AFF buat pertama kali sejak kejohanan ini diperkenalkan pada 1996.

Namun kejuaraan mutlak untuk edisi kelapan ini hanya akan ditentukan selepas berakhirnya final kedua di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta Rabu ini.

Pada aksi malam tadi, suasana bingit oleh 75,000 penyokong Malaysia serta 15,000 penyokong Indonesia telah menghangatkan babak awal permainan.

Namun pemain sayap kiri Indonesia, Oktovianus Maniani dan pemain sayap kanan Malaysia, Amirulhadi Zainal kempunan untuk beraksi pada final kedua nanti kerana memungut kad kuning kedua.

Oktovianus dilayangkan kad kuning seawal minit kelima sebelum Amirulhadi menerima nasib sama pada penghujung babak pertama.

Kerancakan permainan terhenti pada minit ke-53 akibat gangguan sinaran laser terhadap penjaga gol Indonesia, Markus Harison Rihihina ketika Malaysia mendapat sepakan penjuru.

Masa permainan berjalan selama enam minit tanpa aksi cemas tetapi tidak sampai seminit selepas ia bersambung semula, Malaysia berjaya memperoleh gol pertama.

Jaringan pada minit ke-59 itu terhasil setelah Norshahrul Idlan Talaha bijak membawa bola secara solo dari penjuru kanan melepasi Maman Abdulrahman dan melorongkannya untuk dirembat masuk oleh Safee.

Hanya lapan minit kemudian, Malaysia terus selesa dengan gol kedua juga menerusi gerakan Norshahrul dari sebelah kanan tetapi kali ini lorongan cantiknya disudahkan pula dengan rembatan Ashari yang masuk menggantikan Amirulhadi.

Malaysia terus mengukuhkan kedudukan apabila mem peroleh gol ketiga pada minit ke-71 menerusi tandukan cantik Safee hasil hantaran lintang S. Kunanlan dari sebelah kanan.

Ketika masa kecederaan selama lapan minit diberi, Malaysia sepatutnya dihadiahkan sepakan penalti setelah Kunanlan dijatuhkan Markus tetapi pengadil, Toma Masaaki dari Jepun sebaliknya memberikan sepakan gol buat Indonesia.

Indonesia sepatutnya menyalahkan diri sendiri atas kekalahan tersebut kerana mereka terlalu gemar untuk melakukan protes kononnya penjaga gol diganggu oleh pancaran laser.

Yang peliknya, mereka akan melakukan protes setiap kali Malaysia mendapat sepakan percuma di hadapan pintu gol mereka.

Apa yang pasti, bukan pancaran laser yang menjadi penyebab kerana kesemua tiga gol Malaysia dihasilkan menerusi gerakan padang.

Ia sekadar helah penjaga gol Indonesia untuk menyembunyikan gementarnya.

Sumber : Kosmo Online

TAHNIAH MALAYSIA.. ADA LAGI 90 MINIT UNTUK DIHARUNGI...
BUKTIKAN KEPADA DUNIA, MALAYSIA BOLEH!!

Sunday, December 26, 2010

Piala AFF Suzuki 2010 : Siap Indonesia! <- BUKTIKAN!!

 PEMAIN-pemain skuad kebangsaan melaungkan slogan Malaysia Boleh! selepas menjalani latihan di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam. Skuad negara akan menentang Indonesia pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF 2010 hari ini sebelum bertandang ke Jakarta untuk pertemuan akhir kedua pada Rabu depan.


KUALA LUMPUR – Kini detik penentuannya telah tiba, peluang keemasan buat skuad kebangsaan muncul sebagai kuasa baru bola sepak Asia Tenggara hanya tinggal selangkah sahaja lagi dan Indonesia menjadi halangan terakhir sebelum trofi AFF mampu dijulang oleh skuad Harimau Malaya.

Mungkin reputasi hebat Indonesia yang menang lima kali berturut-turut di Piala Suzuki AFF 2010 kali ini menimbulkan sedikit kegerunan di kalangan pemerhati bola sepak tetapi ia tidak harus ada di dalam psikologi pemain kita dan penyokong yang akan turun memberikan sokongan tidak berbelah bahagi di Stadium Nasional Bukit Jalil, hari ini.

Lupakan segera memori pahit dibelasah 1-5 pada pertemuan sulung pada lawan yang sama dan pada pentas akhir, ia satu medan yang berbeza buat kedua-dua pasukan.

Buat Indonesia, jangan sesekali memandang enteng terhadap kemampuan Harimau Malaya yang akan tampil mempamerkan perwatakan sebenar untuk membaham Sang Garuda.

Berdasarkan pesanan jurulatih, K. Rajagobal, dia mengingatkan keputusan 1-5 ketika berdepan Indonesia pada 1 Disember lalu sudah lama berlalu dan ia sudah menjadi satu sejarah.

‘‘Kepada para pemain, jangan ingat lagi pada perlawanan lalu yang mana kita tewas 1-5 dan jangan sama sekali gentar dengan pasukan Indonesia.

‘‘Perlawanan akhir tidak sama dengan perlawanan sebelum ini dan jika anda tanya pada saya, saya akui tidak ada langsung perasaan takut kepada mereka (Indonesia).

‘‘Saya mahu pemain bermain seperti biasa dan mengikut apa yang dirancangkan dan bermain dengan penuh keyakinan kerana beraksi di tempat sendiri,’’ katanya yang ditemui di Stadium Nasional, semalam.

Pada sesi latihan terakhir skuad kebangsaan di Stadium Nasional, kelibat penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha tidak kelihatan kerana pulang ke majlis persandingan perkahwinannya di Kota Bharu.

Suasana latihan di dalam skuad kebangsaan tampak begitu harmoni dan tenang pada petang semalam, malah tiada sekatan kepada media tidak seperti mana Indonesia yang mengamalkan latihan secara tertutup.

Dalam pada itu, Rajagobal mengesahkan Khyril Muhymeen akan terlepas pertemuan pertama dengan Indonesia kerana kecederaan lututnya masih belum pulih.

‘‘Hanya Khyril sahaja tidak dapat diturunkan pada perlawanan hari esok selepas fisioterapi mengesahkan dia tidak cergas sepenuhnya untuk berhadapan Indonesia,’’ katanya.

Bagi pengurus bola sepak negara, Datuk Subahan Kamal yang akan menyambut ulang tahun kelahiran ke-45 berkata jika Malaysia menang ke atas Indonesia dalam dua pertemuan akhir, ia satu kejayaan yang cukup manis kerana ia diperolehi menerusi 100 peratus tenaga tempatan.

‘‘Dua perkara yang boleh kita boleh capai jika kita muncul juara, pertama ialah kita berjaya menggunakan jurulatih dan pemain tempatan, satu pencapaian yang sukar dilakukan oleh pasukan lain.

‘‘Satu lagi, kita akan membina landasan baru dalam bola sepak negara dan kembali meraih kepercayaan rakyat negara ini untuk menyokong kembali skuad kebangsaan di pentas antarabangsa,’’ jelasnya yang berharap kemenangan pada hari ini akan menjadi hadiah terbaik pada hari lahirnya.

Sumber : Utusan Malaysia Online
HARAPAN RAKYAT MALAYSIA IALAH MALAYSIA PERLU MENANG!!
AGAK-AGAK KORANG, MALAYSIA MENANG BERAPA ? 
1-0, 2-0,3-0 atau 1-2,0-2 ?

MACAM-MACAM : Pengantin baru maut terhidu gas di malam pertama

AMMAN, Jordan 26 Dis. - Sepasang pengantin baru mati lemas akibat terhidu gas karbon dioksida dari alat pemanas yang terpasang sepanjang malam di rumah mereka di selatan wilayah Zarqa semalam.

Menurut ketua pertahanan awam tempatan, Kolonel Mohammed al-Malaba, kejadian berlaku selepas pasangan muda itu meraikan perkahwinan mereka.

Tragedi seperti ini sering berlaku di Jordan kerana kebanyakan keluarga mengguna alat pemanas yang murah. Tahun lalu lapan orang terbunuh dalam 60 kejadian serupa. - AFP

Sumber : Utusan Malaysia Online
MACAM-MACAM.. SERONOK SANGAT KOT BERKAHWIN... 
SAMPAI LUPA TUTUP ALAT PEMANAS..

Friday, December 24, 2010

ChurpChurp | Social Share » Catch Korean Pop Stars live in Malaysia! (Preview)

ChurpChurp | Social Share » Catch Korean Pop Stars live in Malaysia! (Preview)


Catch Korean Pop Stars live in Malaysia!

Got your passes for DiGi LIVE Kpop Party 2011 passes during the pre sale earlier? Don't worry, if you missed the pre sale, you can still purchase your party passes at various outlets - DiGi Retail Centre at Sunway Pyramid, Rock Corners at The Gardens, and a few more outlets, check them out and share today! The Kpop party is not just about partying to your favourite K-Pop artist performing, you will also get the chance to have a meet and greet session with them! We're talking about once in a lifetime experience! How do you join this meet and greet session contest? You just need to look out the details under 'Meet & Greet Contest". Do share this with your crazy K-Pop addicts! Till then enjoy rocking with the K-Pop! There's another round of on-ground passes sale at Queensbay, Penang this weekend (25- 26 Dec). There's a gift for 100 early birds as well as lucky draw for those who bought it! Spread the word!

http://www.churpchurp.com/syamsyun/share/catch-korean-pop-stars-live-in-malaysia
http://www.churpchurp.com/syamsyun/share/catch-korean-pop-stars-live-in-malaysia
http://www.churpchurp.com/syamsyun/share/catch-korean-pop-stars-live-in-malaysia

Wednesday, December 22, 2010

Berita Baik : Rebet elektrik tahun 2011, hanya akan diberi kepada penguna yang bil elektrik kurang daripada RM20 sebulan


KUALA LUMPUR - Lebih sejuta pengguna domestik akan mendapat manfaat rebet bil elektrik dengan anggaran kos berjumlah RM138.48 juta tahun depan.

Timbalan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air Noriah Kasnon berkata, langkah itu diharap dapat membantu golongan berpendapatan rendah dan mengurangkan perbelanjaan bulanan mereka.

Beliau berkata, Selangor mencatat bilangan pengguna tertinggi menerima rebet tersebut iaitu 150,000 pengguna, diikuti Johor (126,000), Perak (114,000), Kedah (99,000) dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (94,000).

Selain itu, Kelantan pula mencatatkan 69,000 pengguna, Sarawak (69,000), Pulau Pinang (68,000), Pahang (63,000), Sabah (62,000), Negeri Sembilan (53,000), Terengganu (50,000), Melaka (36,000), Perlis (11,000) serta Putrajaya dan Cyberjaya (4,000)," katanya.

Bagi tempoh Januari hingga Oktober tahun ini, Noriah berkata, kerajaan membelanjakan RM116.24 juta bagi menampung rebet kepada pengguna.

Katanya, rebet tersebut hanya akan diberi kepada penguna yang bil elektrik kurang daripada RM20 sebulan.

Sumber : Kosmo Online

APA PENDAPAT KORANG ? BERITA BAIK ATAU SEBALIKNYA ?

Tahukah Anda : Penduduk Malaysia 27.56 juta orang


PUTRAJAYA 22 Dis. - Laporan permulaan Banci Penduduk dan Perumahan 2010 menunjukkan jumlah penduduk Malaysia kini adalah seramai 27,565,821 orang.

Ia terdiri daripada 14,112,667 lelaki dan 13,453,154 perempuan dengan purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000 sehingga 2010 ialah 2.17 peratus.

Semasa tempoh bancian, terdapat 6,396,174 isi rumah dan 7,380,865 tempat kediaman di seluruh negara.

Laporan itu diumumkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop di sini hari ini.

Sumber : Utusan Malaysia Online
TAHUKAH ANDA ? 
RAKYAT MALAYSIA 27,565,821 ORANG.. RAMAI TU...
CAMPUR DENGAN RAKYAT ASING LAGI, BERAPA AGAKNYA ?

Pemain AFF Suzuki 2010 : Amar Tangkas Tangkis Lawan








KETENANGAN dan kematangan pemain tengah kebangsaan, Amar Rohidan sekali lagi ditagih apabila turun pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil pada Ahad ini.

Walaupun jarang mendapat pujian, peranan dimainkan pemain itu cukup besar sehingga membantu skuad kebangsaan mara ke perlawanan akhir buat kali pertama selepas 14 tahun.


Malah ketabahannya mematahkan serangan lawan dan mencorak jentera tengah bersama-sama kapten pasukan, Mohd Safee Sali wajar mendapat pujian terutamanya ketika mengekang asakan Vietnam bertali arus pada separuh akhir kedua di Stadium MyDinh, Sabtu lalu.

“Ini tugas diberikan ketua jurulatih kebangsaan (K Rajagobal) iaitu membantu barisan pertahanan negara apabila diasak manakala Mohd Safiq lebih berperanan membantu jentera serangan mencari gol,” katanya.


Pemain kelahiran Perlis itu turut memuji barisan pertahanan negara yang muda terutamanya Mohd Fadhli Shas yang berusia 19 tahun dan Mohd Muslim Ahmad.


“Mereka sudah mempamerkan kematangan walaupun ini adalah kejohanan AFF pertama namun apa yang penting adalah mematuhi arahan jurulatih dan strategi yang ditetapkan,” tambahnya.

Namun seperti pemain lain, Amar turut menyimpan dendam terhadap Indonesia yang memalukan Malaysia dengan keputusan 5-1 pada perlawanan pertama peringkat kumpulan pada 1 Disember lalu.


Pada perlawanan itu, dia tidak diturunkan oleh Rajagobal di dalam kesebelasan utama apabila Mohd Amri Yahyah diberikan kepercayaan untuk bergandingan dengan Mohd Safiq.

Namun apabila diturunkan pada minit ke-62, dia terus memainkan peranan penting sehingga mendapat kepercayaan Rajagobal untuk baki dua perlawanan peringkat kumpulan selepas itu serta dua perlawanan separuh akhir menentang Vietnam.

Sumber : Harian Metro Online 
GOOD LUCK AMAR ROHIDAN.. BUAT YANG TERBAIK... UNTUK MALAYSIA

Pengumuman! Agihan ASB 8.75 sen

 UMUM...Ahmad Sarji (kiri) dan Hamad Kama Piah mengumumkan agihan pendapatan ASB, semalam.

LEBIH tujuh juta pemegang saham yang melanggan 82.72 bilion unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) bakal menerima durian runtuh berikutan Amanah Saham Nasional Bhd (ASNB) mengumumkan pemberian dividen 7.5 sen seunit dan bonus 1.25 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2010.

Agihan pendapatan itu lebih tinggi berbanding 7.3 sen seunit sebelum ini, manakala bonus 1.25 sen kekal sama.

Pengerusi Permodalan Nasional Berhad (PNB), Tan Sri Ahmad Sarji Abdul Hamid, berkata peruntukan pengagihan pendapatan berkenaan membabitkan pembayaran RM5.93 bilion, meningkat 22 peratus berbanding RM4.86 bilion yang dibayar tahun lalu, manakala bagi bonus, sebanyak RM603.34 juta dibayar tahun ini.

Katanya, sehingga 17 Disember lalu, ASB meraih pendapatan kasar RM6.58 bilion yang diperoleh hasil penjualan saham dalam syarikat dengan sumbangan RM2.78 bilion atau 42 peratus daripada pendapatan kasar terbabit.

“Pendapatan dividen daripada pelaburan dalam syarikat terbabit pula menyumbang RM3.27 bilion atau 50 peratus daripada pendapatan kasar, manakala selebihnya RM530 juta antaranya diperoleh menerusi pelaburan dalam instrumen jangka pendek,” katanya ketika mengumumkan pengagihan pendapatan ASB bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2010 di Kuala Lumpur, semalam.

Hadir sama, Ketua Pegawai Eksekutif PNB, Tan Sri Hamad Kama Piah Che Othman.

Beliau berkata, pembayaran agihan pendapatan dan bonus ASB itu akan dikreditkan secara automatik ke dalam buku pelaburan setiap pemegang unit.

“Sehubungan itu, semua urus niaga ASB di Ibu Pejabat, pejabat dan ejen ASNB ditangguhkan kelmarin hingga 2 Januari tahun depan. Pemegang unit boleh mengemaskini buku pelaburan ASB bermula 3 Januari tahun depan,” katanya.

Sumber : Harian Metro Online
SYOKNYA DAPAT DIVIDEN.. DAPAT BONUS LAGI..
BILA LA AGAKNYA AKU NAK BUKA ASB NI ? ...

Tuesday, December 21, 2010

Terima Kasih RTM : RTM siar perlawanan akhir Piala Suzuki 2010

KUALA LUMPUR 21 Dis. – Radio Televisyen Malaysia (RTM) akan menyiarkan siaran langsung perlawanan akhir bola sepak Piala Suzuki AFF 2010 antara Malaysia dan Indonesia di Stadium Nasional, Bukit Jalil di sini Ahad ini.

RTM akan menyiarkan siaran langsung perlawanan itu sama ada menerusi saluran TV1 atau TV2 yang terletak di bawah stesen tersebut.

Menurut Menteri Penerangan, Kebudayaan dan Komunikasi, Datuk Seri Dr. Rais Yatim, siaran langsung itu diadakan berdasarkan permintaan ramai peminat bola sepak tanah air biarpun ia turut disiarkan melalui sebuah stesen TV berbayar.

FINAL




“Ya, perlawanan akhir itu akan disiarkan secara langsung di RTM. Kita tahu ia mendapat perhatian umum dan bukan perlawanan biasa,” katanya pada sidang akhbar di Istana Budaya (IB) di sini hari ini.

 Sumber : Utusan Malaysia Online

TERIMA KASIH KEPADA RTM..
SUKAN TERBAIK HANYA DI RTM..
BOLEH KAMI YANG TAK LANGGAN ASTRO,
TENGOK LIVE PERLAWANAN MALAYSIA vs INDONESIA..

Cintamu Tak Seberat Yang Aku Bawa


APA YANG PENTING, 
KITA HAPPY

Jawatan Kosong Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI)

Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), satu- satunya Universiti Pendidikan di Malaysia dengan ini mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan menyertai kami meneruskan kebitaraan dengan mengisi jawatan - jawatan bertaraf TETAP seperti tersenarai.

1. PUSTAKAWAN S52
2. KURATOR S48
3. PEGAWAI BELIA DAN SUKAN S48
4. PEGAWAI TADBIR N48
5. PEGAWAI PERGIGIAN U48
6. PEGAWAI PERGIGIAN U44
7. PEGAWAI PERUBATAN UD43
8. PEGAWAI KESELAMATAN KP44
9. PEGAWAI KESELAMATAN KP41
10. PENOLONG PEGAWAI TADBIR N27
11. AHLI FOTOGRAFI B17

DOWNLOAD IKLAN JAWATAN KOSONG

Tarikh Tutup Permohonan: 10 Januari 2011

ChurpChurp | Social Share » Be part of the Invent Your Own iPad Application Contest and Win! (Preview)

ChurpChurp | Social Share » Be part of the Invent Your Own iPad Application Contest and Win! (Preview)

Be part of the Invent Your Own iPad Application Contest and Win!

Love applications, be it on a Smartphone or Tablet for gaming, informative or educational purposes? Here's your chance to do so AND be rewarded for it! Use your creative juices to "invent" your own iPad application and you may be worth of winning a free 3g 64GB iPad each! There are 2 prizes up for grabs. Here's how the 2 winners are chosen: - The best idea (both creatively and technologically feasible) - The most creative idea (Your idea may be well ahead of the technology that is available today but WOW us and you can still win a free iPad from Maxis.)

FIRST PRIZE : 1 x 3G 64GB Maxis iPad + WIFI Maxis Modem

SECOND PRIZE: 1 x 3G 32GB Maxis iPad + WIFI Maxis Modem

Hurry up Churpers!

Contest ends on Friday, December 31, 2010!

ChurpChurp | Social Share » The Celcom Great Sale is up for grabs! (Preview)

ChurpChurp | Social Share » The Celcom Great Sale is up for grabs! (Preview)

Jom tolong menolong.. Klik Sini.. Jom Share ... Untuk Pelanggan Celcom

ChurpChurp | Social Share » Check out what Berry you are today! (Preview)

ChurpChurp | Social Share » Check out what Berry you are today! (Preview)

Klik link di atas.. jom share

Tragedi Bas : 27 termasuk 25 pelancong Thailand balik dari Cameron Highlands terbunuh








SIMPANG PULAI: Dahsyat dan mengerikan. Itulah gambaran keadaan nahas jalan raya terburuk dalam sejarah negara membabitkan sebuah bas persiaran dua tingkat yang mengorbankan 27 orang - 25 pelancong Thailand dan dua rakyat tempatan di Kilometer 15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai berhampiran Kampung Juang di sini, semalam.

Dalam nahas kira-kira jam 11.40 pagi, bas yang membawa 37 penumpang dari Cameron Highlands itu dikatakan terbabas dan melanggar pembahagi jalan ketika menuruni bukit serta melalui selekoh tajam sebelum terbalik dan terhumban ke dalam longkang sedalam dua meter di laluan bertentangan.

Nahas itu menyebabkan kedua-dua tayar depan bas terbabit tercabut dan tercampak ke longkang di laluan bertentangan, manakala bumbungnya ranap sama sekali dengan lebih 10 mayat bergelimpangan di jalan raya dan longkang manakala selebihnya termasuk yang cedera tersepit dalam kenderaan berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Zakaria Yusof, berkata 22 penumpang mati di tempat kejadian, lima lagi meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), manakala 10 cedera termasuk dua kritikal.

Dua rakyat tempatan yang terkorban ialah pemandu bas berkenaan yang bekerja sebagai pemandu bas syarikat SK Murni Travel & Tours, Omar Shahidan, 48, dari Kangar, Perlis, serta pemandu pelancong, Soontorn a/l Kian, 38. Pelancong Thailand yang maut pula membabitkan lapan lelaki dan 17 wanita.

Zakaria berkata, semua pelancong terbabit dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk mengambil penerbangan pulang ke Bangkok.
Bercakap kepada pemberita di lokasi kejadian, beliau berkata, kemalangan dipercayai berlaku ketika bas yang dipandu laju itu menuruni bukit di satu selekoh tajam sebelum terbabas dan merempuh pembahagi jalan.

"Pemandu bas dipercayai hilang kawalan menyebabkan bas itu terbalik dan terjatuh ke dalam longkang sedalam kira-kira dua meter. Ada di antara penumpang tercampak dan tersepit di bahagian tempat duduk menyebabkan kebanyakan mereka meninggal dunia di tempat kejadian.

"Pasukan penyelamat terdiri daripada 100 anggota dan pegawai polis serta Jabatan Bomba dan Penyelamat menerima panggilan kira-kira jam 12 tengah hari dan tiba di tempat kejadian kira-kira 10 minit kemudian," katanya.

Tinjauan Berita Harian di tempat kejadian mendapati dua tayar serta lampu isyarat kanan bas itu tercampak di laluan bertentangan dipercayai tertanggal ketika melanggar pembahagi jalan.

Kemalangan itu turut menyebabkan kesesakan lebih lima jam apabila polis terpaksa menutup kedua-dua laluan bagi menyekat aliran trafik untuk melancarkan operasi menyelamat serta mengeluarkan mangsa.

KRONOLOGI

# 11 pagi – Bas dipercayai bergerak dari Cameron Highlands ke Simpang Pulai

# 11.40 pagi – Bas terbabit kemalangan

# 11.59 pagi – Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Simpang Pulai menerima panggilan kecemasan

# 12.05 tengah hari – Laluan kedua-dua arah dari Simpang Pulai–Cameron Highlands ditutup

# 12.10 tengah hari – Bantuan dari BBP Gopeng dan Ipoh tiba dan kerja mengeluarkan mangsa dilakukan

# 12.13 tengah hari – Mangsa pertama dikeluarkan

# 2.37 petang – Kren untuk mengangkat bas tiba

# 2.55 petang – Mangsa terakhir dikeluarkan

# 3.08 petang – Bas dialih untuk kerja mencari mangsa dilakukan

# 4.00 petang – Kedua-dua laluan dibuka semula

# 5.00 petang – Bas ditarik ke Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (PUSPAKOM) di Simpang Pulai


INFO

Senarai mangsa yang terbunuh dalam nahas bas di Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai

Rakyat Malaysia


1. Omar Shahidan, 48 (tahun) (pemandu bas)
2. Soontorn a/l Kian, 38 (pemandu pelancong)


Rakyat Thailand (lelaki)

3. Poonporn Poolsaeng, 41
4. Charcart Knagsuwan, 48
5. Sumruay Swatphet, 48
6. Pongthanest Akkrarachewwanont, 45
7. Thitisak Pongtanarat, 51
8. Ekachai Na Banexane, 64
9. Phayone Krujinli, 49
10. Weera Chungtanagon


Rakyat Thailand (wanita)

11. Natkritta Poolsaeng, 6
12. Thanyarat Poolseng, 36
13. Achara Wiwati, 36
14. Nutthiya Inyim, 50
15. Puthnaree Akkrarachewwanont, 42
16. Sunchanchira Chaigueai, 40
17. Sriwai Swatphet, 42
18. Priya Prassakul Chai, 38
19. Chutima Throukooi, 25
20. Junpen Pongtanarat, 50
21. Mantana Phromduang, 51
22. Maliwan Mekmahaprom, 53
23. Ampaiwan Thianhtham, 50
24. Isariya Thiangtham, 25
25. Darunee Songsern
26. Rung Da
27. Areena Songserm

Artikel lain berkaitan:
  • Mayat bergelimpang atas jalan, longkang
  • Pemandu baru 3bulan kendali bas
  • Kementerian siasat Murni Tours
  • Kenderaan kemalangan ada tiga saman

Sumber : Berita Harian Online, Utusan Malaysia Online, Kosmo Online


BAS LAGI, LAGI² BAS.
SEJAK AKHIR² NI KITA DIKEJUTAN DENGAN KEMALANGAN MEMBABITKAN BAS.
BILA DAH BERLAKU KEMALANGAN MELIBATKAN BAS, BARU TAU KENDERAAN ADA SAMAN DAN MACAM² LAGI SEBAB..

Thursday, December 16, 2010

Pengumuman!! Pengumuman!! Keputusan PMR diumum 23 Disember 2010


KUALA LUMPUR: Keputusan peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2010 akan diumumkan pada 23 Disember ini.

Kementerian Pelajaran dalam satu kenyataan di sini semalam berkata analisis keputusan PMR akan diumumkan pada hari itu di pejabat kementerian di Putrajaya.

Keputusan akan dikeluarkan di sekolah masing-masing pada hari yang sama mulai jam 10 pagi manakala calon persendirian pula akan mendapat keputusan mereka melalui pos yang akan dihantar oleh Jabatan Pelajaran Negeri.

Sejumlah 479,675 orang calon telah mendaftar untuk menduduki peperiksaan tersebut pada tahun ini dan daripada jumlah itu, seramai 446,896 orang calon adalah daripada sekolah kerajaan. - Bernama

Sumber : Harian Metro Online

JANGAN LUPA, KETAHUI KEPUTUSAN PMR PADA 23 DISEMBER NANTI...
KEPADA YANG BERJAYA, TAHNIAH.. KEPADA YANG KURANG BERNASIB BAIK..
BERUSAHA LAGI PADA PEPERIKSAAN SPM..

Awas!! Wang Kertas RM100 Palsu


TAWAU - Masyarakat di sini, khususnya peniaga, diingatkan supaya berwaspada ketika menerima wang kertas RM100 berikutan kes pengedaran wang kertas RM100 palsu di Kem Luasong, kira-kira 120 kilometer, dari sini.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Ibrahim Chin berkata, kegiatan itu terbongkar apabila seorang peniaga pasar minggu di Kem Luasong membuat laporan polis semalam setelah menyedari 10 keping wang kertas RM100 yang diperoleh hasil daripada jualannya adalah palsu.

Beliau berkata, peniaga berkenaan hanya menyedari mengenai wang palsu itu selepas dimaklumkan oleh pihak bank ketika hendak memasukkan wang berkenaan di sebuah bank di sini semalam.

Menurutnya, polis akan menjalankan siasatan berhubung kejadian itu untuk mengesan pihak yang bertanggungjawab. - Bernama

Sumber : Kosmo Online
BERJAGA-JAGA SAMA.. WANG PALSU RM100

TRAGEDI BAS : 23 pegawai penjara cedera bas jatuh gaung

PENAMPANG 16 Dis. - Sekurang-kurangnya 23 pegawai dan anggota Penjara cedera apabila bas yang dinaiki mereka terjatuh ke dalam gaung di Kilometer 30 Jalan Kota Kinabalu - Keningau berhampiran Kampung Moyog kira-kira pukul 10.30 pagi ini.

Usaha mengeluarkan mangsa sedang giat dijalankan.

Sumber : Utusan Malaysia Online

BAS LAGI.. ASYIK BERITA PASAL KEMALANGAN BAS AJA NI...

BERITA PENUH AKAN DISIARKAN ESOK..

MACAM-MACAM : Ibu saman McDonald's kerana Happy Meals

 LOS ANGELES: Ibu dua anak dari California mengemukakan saman bersama terhadap McDonald’s yang mendakwa permainan yang diberikan bersama Happy Meals secara tidak adil mengumpan kanak-kanak mengambil makanan tidak sihat.

Monet Parham mengetuai saman yang disokong Center for Science in the Public Interest (CSPI) bagi menghentikan tindakan gergasi makanan segera itu menggunakan permainan untuk pemasaran mensasarkan kanak-kanak secara langsung.

Menurut CSPI, pemasaran seperti itu mempergunakan kanak-kanak secara tidak sah.
Parham berkata, sebab utama anak perempuannya Maya, 6, mahu ke McDonald's ialah untuk mendapatkan permainan berasaskan watak Barbie, i-Carly, Shrek, or Strawberry Shortcake.

“Saya bimbang mengenai kesihatan anak saya dan merasakan McDonald’s hanya patut menjadi sebahagian kecil daripada permakanan dan pengalaman zaman kanak-kanak mereka," katanya. - AFP

Sumber : Berita Harian Online

MACAM-MACAM, BUKAN SALAH McDonald's, SALAH IBUBAPA TU LA...
YANG PI MASUK RESTORAN TU SIAPA SURUH!!

Wednesday, December 15, 2010

Gambaran Skuad Liga Super Kedah 2011



1 Mohd Helmi Eliza Elias (GK)

2 Muhammad Al-Hafiz Hamzah (GK)

3 Hadi Abdul Hamid (GK)

4 Shahril Faizal (DF)

5 Shafizan Hashim (DF/MF)

6 V. Thirumurugan (DF)

7 Mohd Azmi Muslim (DF/MF)

8 Mohd Fazliata Taib (DF)

9 Khairul Helmi Johari (DF)

10 Ahmad Fauzi Saari (MF)

11 Mohd Sabre Mat Abu (MF/DF)

12 Mohd Faizal Abu Bakar (MF/FW)

13 Baddrol Bakhtiar (MF/FW)

14 Mohd Khyril Muhymeen Zambri (MF/FW)

15 Ahmad Shakir Md Ali(FW)

16 Azlan Ismail (FW)

17 Fauzi Nan (DF)

18 Amar Rohidan (MF)

19 Firdaus Fauzi (MF/FW)

20 Hasmawi Hassan (FW)



Senarai di atas tidak termasuk nombor jersi. Harap maklum.
Senarai lengkap beserta nombor jersi akan diberitahu dalam masa terdekat.

Sumber : Facebook Penyokong Setia HijauKuning

PULUN KEDAH PULUN... BAGI BOLEH PIALA MUSIM DEPAN...

Piala AFF Suzuki 2010 : Malaysia 2-0 Vietnam. Ranking Terbaru Skuad Bola Sepak Malaysia, 144 DUNIA



Video Youtube Malaysia 2-0 Vietnam
Pengulas Thailand

Berita gembira apabila Skuad Malaysia menang bergaya mengatasi pasukan Vietnam 2-0.


Lagi menggembirakan kita apabila ranking terbaru yang dikeluarkan pada 15/12/2010 oleh FIFA menyaksikan Malaysia berada di kedudukan
RANKING 144  DUNIA


Tahniah MALAYSIA..


MALAYSIA BOLEH!!


Kemalangan Bas dengan Treler : 2 parah, 12 cedera ringan kemalangan dekat Nibong Tebal

NIBONG TEBAL: Dua orang cedera parah, manakala 12 lagi cedera ringan dalam kemalangan membabitkan sebuah bas kilang dan treler di Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) Kilometer (KM) 153.2, dekat sini, malam tadi.

Dalam kemalangan yang berlaku kira-kira jam 8 malam itu, kedua-dua kenderaan sedang dalam perjalanan dari arah Utara menuju ke Selatan.

Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan (SPS), Superintendan Shafien Mamat, berkata kemalangan berlaku ketika treler memuatkan kontena hendak memotong bas kilang yang membawa kira-kira 30 pekerja sebuah kilang.

"Lori itu bagaimanapun hilang kawalan dan bergesel dengan bas mengakibatkannya terbabas ke parit di tepi lebuh raya, manakala bas pula terbalik di atas permukaan jalan.

"Kurang 12 orang cedera ringan termasuk pemandu dan mereka mendapat rawatan di Hospital Sungai Bakap, manakala dua penumpang bas yang cedera parah dihantar ke Hospital Seberang Jaya, Butterworth," katanya di sini, malam tadi.

Kemalangan itu menyebabkan kesesakan lalu lintas sepanjang 10 KM menghala ke arah Selatan lebuh raya berkenaan berikutan bas kilang itu menghalang satu lorong lebuh raya berkenaan.

Sementara itu, pemandu bas kilang berkenaan, Aizat Mohamad, 37, berkata dia sedang dalam perjalanan dari Bukit Minyak, Bukit Mertajam menuju ke Bukit Merah, Perak untuk menghantar pekerja kilang.
"Ketika hendak berhenti di hentian Sungai Bakap, tiba-tiba bas kami dilanggar oleh sebuah treler menyebabkan saya hilang kawalan seterusnya melanggar pembahagi jalan.

"Ia menyebabkan bas kami terbalik dan saya tercampak keluar daripada bas," katanya yang hanya mengalami kecederaan ringan.

Sumber : Berita Harian Online
BAS LAGI..... NASIB X DAK YANG MATI...

SENARAI RASMI PEMAIN LIGA SUPER PERLIS 2011.



NAMA  UMUR  POSISI
1.REZA IORIMAL BIN REDZAWAN 21 PENJAGA GOL
2.HAIROL FAZREEN BIN ABU SEMAN 22 PENJAGA GOL
3.MOHD AMIRUL BIN ROSLI 21 PENJAGA GOL
4.MOHD HAFIZ BIN ABU BAKAR 18 PENJAGA GOL
5.AZMIZI BIN AZMI (CAPT) 24 PERTAHANAN
6.PHUL SAKH A/L LOM 22 PERTAHANAN
7.MUHAMMAD ALIF ASWAT B, BAHARIN 21 PERTAHANAN
8.MUHAMMAD MUNAWAR  SHAVUKATH ALI PERTAHANAN
9.MOHD SANY BIN MAT ISA 27 PERTAHANAN
10.MOHAMAD ROZAIDI BIN ABD 22 PERTAHANAN
11.MUHAMMAD EZAT EMIR BIN HARIZAM 25 PERTAHANAN
12.WAN KHAIRUL FAIZ BINKAMARUDDIN 24 TENGAH
13.HIZBULLAH BIN AWANG 27 TENGAH
14.MOHD FARIZAL BIN ROZALI 27 TENGAH
15.MOHD HISYAM BIN MOHD SHOFI 21 TENGAH
16.HADI SYAHMI BIN HAMZAH 19 TENGAH
17,MOHD FADLY BIN BAHARUM 22 TENGAH
18.MOHD HAFISZUAN BIN  SALEHUDDIN 23 TENGAH
19.MOHD HAZWAN BIN ZAINUN 23 PENYERANG
20.MOHD FAIZ SUBRI 23 PENYERANG
21.SAMRANSAK A/L KRAM 25 PENYERANG
22.SYED MOHD ABD GHAFAR BIN  SYED AMIR 24 PENYERANG
23.WAN MOHD SYUKRI BIN WAN  AHMAD19 PENYERANG

 Sumber : Facebook

GOOD LUCK!!

Tuesday, December 14, 2010

WAHAI WANITA : HENTIKAN FESYEN LUCAH INI!!! (Tudung + Leggings)


Sumber : Email Yahoo Group

APA KOMEN KORANG ? MAI LETAK KOMEN KORANG KAT SINI...

Vanidah Imran pengacara baru Nona 2011

( Vanida Imran )
 ambil dari google search


PUTRAJAYA 14 Dis. – Pelakon Vanida Imran diumumkan sebagai pengacara program popular TV3, Nona bermula 2 Januari ini.

Pelakon Wanita Terbaik pada Festival Filem Malaysia ke-20 itu akan mengambil alih tugas yang sebelum ini dikendalikan oleh Maya Karin.


Sumber : Utusan Malaysia Online

SEMAKIN MURAH REZEKI VANIDA IMRAN KAN...

Jawatan Kosong Di Jabatan Agama Islam Selangor

IKLAN KEKOSONGAN JAWATAN KONTRAK KERAJAAN NEGERI SELANGOR DI JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR

1. PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH (sukatan Tahfiz, KBSM & Al-Azhar) DG41 (48 Kekosongan)
2. JURUTEKNIK KOMPUTER FT17 (2 Kekosongan)
3. PEMBANTU TADBIR (P/O) N17 (4 Kekosongan)
4. PENYELIA ASRAMA N17 (4 Kekosongan)
5. PEMBANTU MAKMAL C17 (4 Kekosongan)
6. PEMANDU KENDERAAN R3 (2 Kekosongan)
7. PEMBANTU AM PEJABAT N1 (2 Kekosongan)

DOWNLOAD IKLAN JAWATAN KOSONG

DOWNLOAD BORANG PERMOHONAN

Permohonan hendaklah sampai kepada:

PENGARAH JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR,
TINGKAT 1, MENARA SELATAN,
BANGUNAN SULTAN IDRIS SHAH,
NO. 2, PERSIARAN MASJID,
BUKIT SUK, SEKSYEN 5,
40676 SHAH ALAM.

Tarikh Tutup Permohonan: 24 Disember 2010

JAWATAN KOSONG : Pembantu Kedai di BRICKFIELDS

PEMBANTU KEDAI
DIPERLUKAN SEGERA

TEMPAT KERJA:
BRICKFIELDS

WAKTU KERJA:
7.30 PAGI - 7.30 MLM

HARI KERJA:
ISNIN - SABTU

GAJI:
RM500.00



SESIAPA YANG BERMINAT,
SILA HUBUNGI:
0129365973

Sunday, December 12, 2010

Tragedi Bas : Tiga parah bas terbabas di Gua Tempurung

Tiga parah bas terbabas di Gua Tempurung

IPOH 11 Dis. — Tiga pelajar Institut Kemahiran Mara (IKM) Jasin, Melaka parah apabila bas yang mereka naiki terbabas dan terbalik di Km 304.5 Lebuhraya Utara Selatan, dekat Gopeng hari ini.

Ketiga-tiga pelajar berusia antara 19 dan 23 tahun itu kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun, di sini.

Kejadian pada pukul 6 petang itu membabitkan bas yang dalam perjalanan pulang ke Melaka selepas menghadiri majlis makan tengah hari Jawatankuasa Perwakilan Pejalar (JPP) di Cameron Highlands.

Bas terbabit membawa 41 penumpang terdiri daripada pelajar, pensyarah dan anggota keluarga mereka serta lima pemandu.

Kesemua mereka hanya mengalami luka ringan, kata Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh Mohd Aminuddin Abdul Rahim ketika dihubungi di sini.

Beliau berkata, bas itu dipercayai terbabas ketika mengelak sebuah bas lain ketika menuruni kawasan Gua Tempurung dalam keadaan hujan lebat.

"Kemungkinan brek yang tidak berfungsi dengan baik menyebabkan pemandu bas gagal mengawal kenderaan itu menyebabkannya terbabas ke dalam longkang dan terbalik,” katanya.

Sumber : Utusan Malaysia Online
TRAGEDI BAS LAGI... KENAPA SEKARANG NI ASYIK DENGAR BAS KEMALANGAN JA ?

Final Piala Emas Raja-Raja 2010 : Kedah Kalah Penalti 4-3 dengan Kelantan

Full Time

KEDAH 0 - 0 KELANTAN

Kelantan 
Menang Penalti 4-3