Sunday, November 08, 2009

Isteri Bingung, Suami Entah Kemana

KUANTAN: “Suami ada memaklumkan kepada anak kedua yang dia akan memindahkan semua harta miliknya ke atas nama saya sebelum ghaib entah ke mana.

“Dia juga pernah menyatakan akan menetap di Makkah sekiranya kami sekeluarga tidak suka lagi kepadanya satu hari nanti,” kata Habib Nazar Mohd Mahmood, 45, yang dalam kebingungan selepas suaminya, Hussin Ab Jalil, 52, menghilangkan diri sejak kelmarin.

Dia kini buntu memikirkan kehilangan Hussin kerana mereka berdua tidak pernah bergaduh.

Menurutnya, sebelum ini sudah menjadi rutin suaminya pulang ke rumah pada tengah hari untuk menghantar anak ke sekolah, namun pada hari kejadian dia tidak pulang.

Katanya, dia kemudian pergi ke tempat suaminya bertugas di Transit Point, di sini sebelum dimaklumkan Hussin sudah keluar sejak pagi membawa bersama beg sandang dan tidak pulang ke pejabat.


Habib Nazar yang tinggal di Bukit Istana, di sini, berkata dia meminta izin daripada pekerja di situ untuk memeriksa laci suaminya sebelum menemui kunci kereta serta telefon bimbit milik Hussin.

“Saya bertambah pelik apabila keretanya ditinggalkan di pejabat itu,” katanya yang datang ke pejabat Metro Ahad, di sini, semalam.

Suri rumah itu berkata, Hussin turut membawa pasport, geran rumah dan tanah selepas mendapati semua dokumen berkenaan yang dalam simpanannya tiada di rumah.

“Dia juga dipercayai membawa buku akaun bank yang di dalamnya mengandungi wang simpanan berjumlah RM95,000,” kata ibu kepada enam anak itu.

Dia sudah membuat laporan ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan pada jam 3.30 pagi semalam.

Habib Nazar merayu kerjasama orang ramai untuk mengesan suaminya dengan menghubunginya di talian 017-9145935 atau balai polis berhampiran.


Sumber : Harian Metro




SESIAPA JUMPA, HUBUNGI DI TALIAN TERSEBUT.

No comments: