Sunday, February 28, 2010

Kejar Babi Tapi Jumpa Bom

PENDANG: Sekumpulan pemuda berbangsa Siam yang ghairah mengejar seekor babi hutan sesat ke kampung mereka di Kampung Wat, Paya Mat Inson, di sini, petang semalam, terkejut apabila menemui sebutir bom dipercayai peninggalan Perang Dunia Kedua.

Penduduk, Boon Sis Densing, 40-an, berkata tertera perkataan MK-15 pada bom itu yang berkemungkinan nama letupan berkenaan yang ditemui kira-kira jam 2 petang semalam.


Menurutnya, bom itu dipercayai digugurkan tentera Jepun ketika Perang Dunia Kedua tetapi tidak meletup.


“Kami kemudian menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pendang yang kemudian meminta bantuan Balai Polis Bukit Jenun yang terletak berhampiran.


“Bagaimanapun, pihak berkuasa meminta penduduk tidak bertindak sebarangan apabila ada yang secara sukarela ingin membawa bom itu dengan motosikal ke balai polis kerana bimbang bom berkenaan masih hidup.


“Sehubungan itu, bom berkenaan diletakkan di kawasan ia ditemui sehingga dua anggota polis daripada Bukit Jenun tiba kira-kira jam 3.30 petang tadi (semalam),” katanya.


Difahamkan, Unit Pemusnah Bom dihubungi berhubung penemuan itu dan tindakan susulan, termasuk keputusan sama ada untuk meletup atau tindakan lain, akan diambil selepas unit berkenaan meneliti bom itu.

Sumber : Harian Metro Online

Wah..... Femesnya Daerah Ku... Ada BOM ??

No comments: