Sunday, February 28, 2010

Chelsea Aib Di Stamford Bridge


TERRY (kanan) menghulur tangan tapi tidak diendah Bridge (kiri) sebelum perlawanan EPL membabit dua pasukan berkenaan di Stamford Bridge, malam tadi.

Balletti, Ballack dibuang padang; Tevez, Bellamy pemusnah The Blues

LONDON: Wayne Bridge dapat membalas dendam terhadap John Terry apabila Manchester City menjejaskan impian Chelsea yang bermain sembilan orang untuk memburu gelaran Liga Perdana Inggeris (EPL) menerusi kemenangan 4-2 di Stamford Bridge, malam tadi.

Selepas memalukan Terry apabila enggan bersalam dengannya sebelum perlawanan bermula, Bridge - yang menarik diri daripada pasukan England ekoran dakwaan skandal Terry dengan bekas teman wanitanya, Vanessa Perroncel - melaksanakan tugas dengan cemerlang.


Kejayaan City itu menyaksikan Chelsea menanggung aib tewas buat kali pertama di gelanggang sendiri selepas 38 perlawanan iaitu sejak Arsenal menang di Stamford Bridge pada November 2008.

Frank Lampard meletakkan pendahulu liga di depan minit ke-42 tetapi Carlos Teves yang tidak mempersia-siakan kesilapan Terry dan penjaga gol, Hilario, menyamakan kedudukan menjelang tamat separuh masa.

Craig Bellamy meletak pelawat di hadapan pada minit ke-51 sebelum Tevez meraih gol keduanya menerusi penalti selepas Juliano Belleti dibuang padang kerana mengasari Gareth Berry pada minit ke-76.

Michael Ballack turut dibuang padang sebelum Bellamy menambah garam pada luka Chelsea menerusi jaringan minit ke-87 sebelum gol Lampard minit ke-90 mengurang derita tuan rumah. – AFP

Keputusan Lain Perlawanan :-

England - Premier League February 27

Chelsea 2 - 4 Manchester C.

Birmingham C. 1 - 0 Wigan Athletic

Bolton W. 1 - 0 Wolverhampton W.

Burnley 1 - 2 Portsmouth

Stoke C. 1 - 3 Arsenal

Sumber : Berita Harian Online & Livescore.Com

KEKALAHAN PERTAMA CHELSEA DI STADIUM SENDIRI......

No comments: