Tuesday, November 24, 2009

'Tiada maaf bagimu Chin Peng'


BEBERAPA bekas komando menunjukkan kaki serta tangan mereka yang kudung ketika mempertahankan negara daripada ancaman keganasan Komunis di Ayer Keroh, Melaka baru-baru ini.


KUALA LUMPUR - Tiada ungkapan yang layak ditujukan kepada mana-mana pihak yang bercadang untuk membawa pulang bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng (gambar kecil) ke negara ini melainkan mereka juga mempunyai jiwa Komunis.

Apa tidaknya, cadangan tersebut bukan sahaja akan melukakan hati anggota-anggota keselamatan seperti polis dan tentera malah mereka juga pasti mempunyai agenda tersembunyi di sebalik kenyataan-kenyataan itu.

Cuba bayangkan, jika Chin Peng atau nama sebenarnya, Ong Boon Hua, 85, mati dan jasadnya disemadikan di kampung halamannya di Setiawan, Perak, sudah pasti ia akan menjadi satu monumen yang akan disalahgunakan oleh pihak-pihak tertentu dengan mengatakan ia adalah kubur seorang pejuang yang patut disanjung.

Mengulas mengenai isu tersebut, Presiden Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM), Datuk Muhammad Abdul Ghani hanya memerlukan kepada tiga perkataan sahaja iaitu 'tiada maaf bagimu.'

"Perbuatan Chin Peng telah menyebabkan negara kita terlambat untuk berdaya saing dan mencapai ke arah kemajuan pembangunan, ekonomi dan sosial," katanya ketika dihubungi di Mekah semalam.

Sumber : Kosmo Online

PENDAPAT ANDA TENTANG CHIN PENG INGIN DATANG KE MALAYSIA.....
BUNUH DIA ?? SEKAT DIA ?? PROTES DIA ?? DEMONTRASI ???

No comments: