Thursday, November 26, 2009

Forte rekaan terbaik Kia

Forte rekaan terbaik Kia


DUA model menunjukkan dua kereta terbaru Naza Kia, Forte yang dilancarkan di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Naza Kia Sdn. Bhd. (Naza Kia), pengedar rasmi kenderaan Kia, optimis untuk menjual sebanyak 6,000 unit model kereta terbarunya, Forte, di pasaran tempatan menjelang tahun 2010.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Naza Kia, SM Nasarudin SM Nasimuddin, kereta yang direka oleh pereka automotif terkenal Eropah, Peter Schreyer, itu dilihat sebagai rekaan terbaik Kia dengan memberi penekanan terhadap ciri-ciri keselamatan.

"Kereta Forte ini merupakan satu pakej lengkap kepada individu yang mahukan gaya, fungsi, teknologi dan keselamatan," katanya pada majlis pelancaran tiga varian terbaru Forte di sini semalam.

Mengulas lanjut mengenai model terbaru itu, Nasarudin berkata, dengan menggabungkan teknologi terbaru ke dalam transmisi automatik empat kelajuan 'Gate Type', model Forte 1.6EX, 1.6SX dan 2.0SX itu menawarkan spesifikasi pada tahap tertinggi dengan rekaan bergaya dan pemanduan yang mampu menandingi pesaing lain dalam segmen yang sama.

Model asas Forte 1.6EX didatangkan dengan tayar 38.1 sentimeter (15 inci) termasuk lampu kabus depan dan sistem brek antikunci (ABS) serta beg udara di kedua tempat duduk hadapan dan cermin pandangan belakang electro chromic yang mengurangkan silauan daripada lampu kenderaan lain.

Sumber : Kosmo Online

MODEL ALZA OR MODEL FORT.
PILIHAN ANDA ???

No comments: