(gambar sekadar hiasan)
TAHUKAH ANDA BAHAWA PIHAK OPERATOR TELEKOMINIKASI MENGKAUT KEUNTUNG CHARGE YANG KITA TIDAK GUNA. CHARGENYA MUNGKIN DALAM RM0.10 SETIAP CALL YANG DIAKTIVE KE PETI SUARA, SEDANGKAN KITA TIDAK MEMERLUKANNYA.
CONTOHNYA, SEKIRA KITA BUAT PENGGILAN DAN TIDAK JAWAB / TEL OFF. SECARA AUTOMATIK PANGGILAN KITA AKAN DI HALA KE VOICE MESSEGE. UCAPAN YANG DITERIMA AKAN DIKREDIT KE AKUAN KITA SAMA ADA PRE-PAID / POST PAID. PENERIMAAN INI ADALAH TIDAK PERLU TETAPI PIHAK OPERATOR TELAH MENGAUT KEUNTUNGAN.
SEKIRANYA 2 - 3 JUTA PANGGILAN YANG TIDAK DAPAT DIJAWAB / OFF BAYANGKAN BERAPA MEREKA DAPAT DUIT DARI PENGGUNA RM200K - 300K SEHARI, KALAU SEBULAN / SETAHUN? SAMA ADA KITA SEDAR ATAU TIDAK KITA MEMBAYAR PADA PERKHIDMATAN YANG TIDAK SEPATUTNYA KITA BAYAR.
KALAU NAK CUBA, CUBA TEL PADA TALIPHONE YANG OFF / TIDAK DIJAWAB. ANDA AKAN PASTI DAPATI KREDIT AKAN DIPOTONG. SETIAP HARI 3-5 KALI CALL MASUK KE PETI SUARA, ANDA TELAH DERMA 30 - 50 SEN SETIAP ORANG PADA OPERATOR TELEKOMINIKASI.
SIAPA YANG RUGI? ORANG KAYA / BERDUIT MUNGKIN TIDAK RASA HAL INI.
Sumber : Email Yahoo Group
RASANYA PIHAK TELEKOMUNIKASI ADA SAFETY KOT....
COZ SEBELUM NI, ADA PELANGGAN BUAT PANGGILAN 3 SAAT,,
TERMASUK LA AKU SEKALI..... MEMANG TAK KENA CAS KREDIT...
TAPI SEKARANG... TIDAK LAGI............
1 comment:
biasala tuh..buat duit tepi....hihihi..
ade mase lawat blog aku eh?
www.teammelayujutawan.blogspot.com
Post a Comment