Friday, November 13, 2009

AWAS VIRUS!






Ini ada peringatan tentang virus baru, yang diterima dalam bahasa Perancis dan dicuba terjemahkan. Semoga bermanfaat..


VIRUS BARU BACALAH DENGAN SEGERA, KIRIMKANLAH PESAN INI KE SEMUA NAMA DALAM DAFTAR ALAMAT ANDA.


Sebuah virus baru sudah ditemui, dan digolongkan oleh Microsoft sebagai yang paling bahaya! Virus itu baru ditemukan pada Minggu yang lalu oleh McAfee, dan belum ditemui vaksin untuk mengalahkannya. Virus
ini akan mengosongkan dari Sektor hard disc, yang menyimpan data-data terpenting. Virus ini berjalan sebagai berikut :

- secara automatik virus ini akan mengirim ke semua nama dalam daftar alamat anda dengan judul "Sebuah Kad Untuk Anda" (Une Carte Pour Vous, atau A Card For You); - jika kad virtual itu terbuka, virus itu akan membekukan komputer sehingga penggunanya harus memulakannya kembali; kalau anda menekan CTRL+ALT+SUPPR atau perintah untuk restart, virus itu akan mengosongkan data dari Sektor Boothard disc, sehingga hard disc akan rosak
secara permanent. Menurut CNN, virus itu dalam beberapa jam sudah menimbulkan panik di New York. peringatan ini telah diterima oleh pegawai Microsoft sendiri. Jangan membuka e-mail dengan judul "Sebuah kad virtual untuk Anda" (Une Carte Virtuelle Pour Vous atau A Virtual Card For You). - Kirimkan pesan ini kepada semua teman anda. Saya rasa bahawa sebagian besar orang, seperti saya sendiri, lebih suka mendapat peringatan ini 25 kali daripada tidak terima langsung.

AWAS!!!
Jangan terima kotak "pti_bout_de_ chou hotmail.com". Ini virus yang akan memformat komputer anda. Kirimkan pesan ini ke semua orang yang ada di dalam daftar alamat anda..

Kalau anda tidak melakukannya dan salah seorang teman anda memasukkannya dalam daftar alamatnya, komputer anda juga akan terkena.




Sumber : Email Yahoo Group


BERHATI HATI DENGAN VIRUS SUPAYA TIDAK MENYERANG KOMPUTER ANDA

No comments: