Friday, November 13, 2009

'Tabung RM1, Satu KAFA' dilancar


KETUA Pegawai Eksekutif KAFA, Mohd. Nor Yaacob turut menderma kepada 'Tabung RM1, Satu KAFA' yang di anjurkan oleh Kelab Penyokong Kelantan
di Wisma KAFA, Kota Bharu semalam.


PENYOKONG bola sepak Kelantan tidak rela melihat KAFA terus 'menderita'.

Terbaru, KAFA didenda sebanyak RM50,000 oleh FAM ekoran tindak- tanduk liar segelintir penyokong Kelantan pada final Piala Malaysia menentang Negeri Sembilan di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu lalu.
Justeru, Kelab Penyokong Bola Sepak Kelantan telah mengambil inisiatif dengan melancarkan 'Tabung RM1, Satu KAFA' bagi membantu meringankan beban badan induk bola sepak negeri Kelantan itu.

Setiausahanya, Harun Ali berkata, tabung tersebut dilancarkan sebagai satu rasa tanggungjawab terhadap apa yang telah berlaku di Bukit Jalil, Sabtu lalu.

Menurut Harun, dengan adanya tabung berkenaan, sedikit sebanyak ia dapat membantu pihak KAFA bagi menyelesaikan masalah denda tersebut.

"Kita berasa terpanggil untuk membantu KAFA yang selama ini sentiasa berusaha untuk meningkatkan mutu bola sepak di Kelantan ini.

"Ini adalah masa untuk para penyokong mengambil tanggungjawab ini demi masa depan bola sepak kerana semua rakyat Kelantan sayang dengan sukan ini," kata Harun kepada Kosmo! semalam.

Tambahnya, tabung itu akan diserahkan kepada wakil Kelab Penyo- kong Bola Sepak Kelantan di setiap daerah.

"Saya percaya bahawa semua rakyat Kelantan akan sedia membantu untuk menangani beban yang terpaksa dipikul oleh KAFA.

"Tabung ini juga adalah salah satu langkah dalam usaha mendidik para penyokong Kelantan supaya mereka lebih berdisiplin dan menghargai semangat kesukanan," ujarnya.

Harun turut menyelar tindakan segelintir penyokong Kelantan yang tidak bertanggungjawab mencetuskan keadaan huru-hara pada final Piala Malaysia, Sabtu lalu.

"Kelab Penyokong sedia memberi- kan kerjasama kepada pihak polis dan pihak berkuasa lain untuk membantu mengesan penyokong-penyokong yang bertindak liar," katanya.

Sumber : Kosmo Online

PENYOKONG bola sepak Kelantan tidak rela melihat KAFA terus 'menderita'. ( DERMALAH, UNTUK KEBAIKAN PASUKAN KELANTAN DAN KAFA  )

No comments: