Thursday, December 17, 2009

Bangga teguk arak

SELEBRITI yang sorang ni kalau Marilyn sebut nama dia, pasti ramai yang mengenalinya. Lahir dan dibesarkan dalam sebuah keluarga berada yang mengamalkan keterbukaan dalam pelbagai hal membuatkan artis wanita jelita ni juga mempraktikkan stail dan gaya hidup ala kebaratan.

Tak dinafikan, sebelum ini pernah keluar dalam bermacam-macam ruangan gosip tentang artis wanita jelita ni yang tak pernah segan-silu atau ada perasaan bersalah meneguk minuman beralkohol dengan rakan-rakannya di depan khalayak.

Tak habis di situ, baru-baru ni Marilyn terserempak dengan artis berusia lewat 20-an ni yang meneguk arak pada malam hari di sebuah kelab di Bangsar. Dengan selamba dia mengangkat gelas berisi air kencing syaitan tu walaupun tahu ada mata-mata yang memerhatikan gelagat jelik dan memalukan empunya diri tu.

Marilyn bukannya nak hukum dia atau terus label artis ni sebagai wanita yang tak bermoral, tetapi Marilyn pelik sikit dengan perangai artis yang rasa dirinya moden tu. Takkan dia tak pernah baca surat khabar tentang kes seorang wanita Islam yang dikenakan hukuman sebatan gara-gara meminum arak.

Memanglah minuman keras dah jadi macam darah daging dan sebati kat jiwa artis ni. Tapi fikirlah tentang masa depan sendiri apatah lagi dia pun sudah bersuami dan ada keluarga sendiri. Kalau lepas ni nasibnya tak baik dan ditangkap atas kesalahan minum arak maka mana awak nak letak muka yang cantik tu?

Marilyn malas nak bebel panjang lebar kat artis tu sebab awal-awal tahu pasti dia tak ambil pusing dengan cerita tentang dirinya. Ibaratnya nasihat Marilyn ni macam masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Iyalah, tak penting langsung nak dijadikan panduan gamaknya!

Cuma Marilyn mampu cakap agar artis wanita yang berbakat besar dalam dunia lakonan dan pengacaraan tu dapat berubah sikap yang tak bertamadun tu. Awak tu dahlah artis dan jadi idola ramai termasuk golongan kanak-kanak. Takkan perangai macam tu yang nak ditunjukkan?

Jangan sampai dah tertangkap nanti, baru nak menangis tersedu-sedan sambil mohon secebis simpati daripada masyarakat kononnya diri tak bersalah dan dianiaya oleh orang lain. Letihlah Marilyn dengar kenyataan klise tu!

Sumber : Kosmo Online

ARTIS LA KATAKAN... SEMUA NAK CUBA....

No comments: