Thursday, April 15, 2010

Mohd. Isa, Bibi 'berbulan madu' di Hulu Selangor

Ali Rustam turut hadir pada majlis pernikahan Isa Samad dengan Bibi Sharliza di Gentam dekat Kuala Pilah, semalam. 

KUALA PILAH 14 April - "Saya bersama isteri akan berbulan madu di Hulu Selangor bagi membantu Barisan Nasional (BN) memenangi pilihan raya kecil di kawasan itu."

Itu kenyataan pertama yang terbit daripada mulut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Pinang, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad, 61, sebaik sahaja diajukan soalan berhubung perkahwinannya dengan bekas Setiausaha Pergerakan Puteri UMNO, Bibi Sharliza Mohd. Khalid, 40, di Gentam dekat sini hari ini.

Mohd. Isa berkata, dia bersyukur dan gembira kerana majlis pernikahan di rumah pengantin perempuan berjalan lancar.

"Buat masa ini, saya belum fikir lagi untuk membuat majlis besar-besaran. Tetapi apa yang pasti saya bersama isteri akan 'berbulan madu' di Hulu Selangor.

"Ini kerana ia sudah menjadi tanggungjawab saya untuk membantu BN dalam memenangi pilihan raya kecil itu," jelasnya.

Mohd. Isa yang merupakan Ketua Penerangan UMNO Negeri Sembilan telah menduda sejak 2005, selamat dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan, Mohd. Khalid Sulaiman, 65, pada pukul 3.30 petang dengan mas kahwin sebanyak RM100.

Hanya dengan sekali lafaz, bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu kini sah bergelar suami kepada Bibi yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paroi sambil disaksikan oleh lebih 200 tetamu termasuk ahli keluarga terdekat.

Turut sama menyaksikan majlis akad nikah itu ialah Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dan Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Seri Azalina Othman Said.

Sementara itu, Bibi yang mengenakan busana berwarna jingga memberitahu, keluarga suaminya telah mengunjungi keluarganya kira-kira 10 hari lalu bagi menyatakan hasrat untuk memperisterikan beliau.

"Sebagai wanita, saya rasa ini adalah jalan terbaik untuk diri saya dan saya menerimanya sebagai suami," jelasnyai.

Mohd. Isa dilahirkan pada 14 November 1949 di Sungai Udang, Melaka dan mempunyai empat anak hasil perkahwinan dengan Allahyarham Puan Sri Hazizah Tumin yang meninggal dunia pada 7 Disember 2005 akibat penyakit kanser.

Sementara itu, Bibi dilahirkan pada 20 November 1970, mempunyai empat orang anak hasil perkahwinan terdahulu.

Beliau memulakan karier politik sebagai Ketua Pergerakan Puteri UMNO negeri dan Ketua Penerangan Puteri UMNO dari tahun 2000 hingga 2003.

Sumber : Utusan Malaysia Online
SELAMAT PENGANTIN BARU YB MOHD ISA....
APA YANG MENARIK DI HULU SELANGOR SEHINGGA NAK BERBULAN MADU DI SANA ??
HE HE HE....

No comments: