Wednesday, March 03, 2010

Seks Depan Kamera Web

KUALA LUMPUR: “Dia pernah paksa saya lakukan persetubuhan di depan web cam (kamera web) untuk disaksikan orang lain. Saya terpaksa menurut kehendaknya jika tidak dia akan mengamuk,” kata isteri ‘Jutawan Lubnan’, ketika memberi keterangan dalam permohonan cerai fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, semalam.

Plaintif, Farinnie Mohd Farid, 24, yang memohon membubarkan perkahwinannya dengan Elie Yousseff Najem, 50, berkata sepanjang perkahwinan mereka, dia juga dianiaya secara seksual oleh defendan yang dinikahinya pada 6 Oktober 2005. “Walaupun saya datang haid, dia akan paksa saya untuk ‘bersamanya’. Ketika lepas pantang juga dia sering liwat saya,” kata Farinnie.


Kes itu didengar di hadapan Hakim Mamat Haizan Salleh, manakala defendan yang tidak hadir ke mahkamah tidak diwakili peguam.


Sepanjang perkahwinan mereka, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata Prince Kovadis Elias Youssef Najem, 3, dan Nur Analeeza Sofya, 2. Selain itu Farinnie mendakwa suaminya cuai dalam memberi nafkah, sering menganiayanya dan tingkah lakunya bertentang dengan ajaran Islam.


Menjawab pertanyaan peguam Syarie Fakhrul Azman Abu Hassan yang mewakilinya, plaintif berkata selain melakukan kekerasan terhadapnya seperti menarik rambut dan mengasarinya, defendan selalu memaki hamunnya dan mengutuk agama Islam. Plaintif turut mendakwa suaminya tidak membenarkannya solat dan berpuasa serta memaksanya memakai salib dan pernah sekali menganjurkan upacara sembahyang untuk hari Ester di rumah mereka di Bangsar. 

FAKHRUL AZMAN: Boleh beritahu mahkamah apa penganiayaan defendan terhadap kamu? 

FARINNIE: Dia pernah tarik rambut saya beberapa kali, sering tengking saya dan kalau berlaku pergaduhan dia akan berkasar terhadap saya. Kejadian tarik rambut berlaku beberapa kali antaranya ketika di Genting Highlands sewaktu dia kalah berjudi. Dia begitu marah kerana kalah dan tarik rambut saya depan orang ramai. Kejadian itu pada tahun 2006. 

FAKHRUL AZMAN: Apa kesan daripada tindakan itu? 

FARINNIE: Saya rasa semakin takut terhadapnya dan rasa tidak selamat tinggal bersamanya.


FAKHRUL AZMAN: Ada buat laporan polis atau laporan di hospital? FARINNIE: Tidak.

FAKHRUL AZMAN: Kejadian lain? 

FARINNIE: Ketika mengandungkan anak sulung, kandungan saya enam bulan, dia pernah tolak meja sehingga kena perut saya. Ada rasa sakit tapi alhamdulillah tidak ada kesan pada bayi. 

FAKHRUL AZMAN: Ketika kejadian itu kamu tidak lapor pada polis? 

FARINNIE: Tidak.


FAKHRUL AZMAN: Kenapa? 

FARINNIE: Sepanjang bersamanya saya dikurung dalam rumah. Kalau dia keluar atau berada dalam rumah, dia akan pegang semua kunci. 

FAKHRUL AZMAN: Perbuatan luar tabii, adakah kamu ambil apa-apa tindakan?

FARINNIE: Saya pernah lapor pada Jais pada hujung 2007, namun tiada tindakan. Saya tak buat laporan polis sebab tidak mahu kecohkan perkara ini. 

FAKHRUL AZMAN: Berapa lama perkara itu berulang? 

FARINNIE: Seminggu dua tiga kali sejak 2005 hingga 2007. 

FAKHRUL AZMAN: Pernah bantah tindakannya? 

FARINNIE: Pernah, tapi dia akan berkasar terhadap saya. Dia pernah tampar saya tiga kali di bahagian kening. Saya lapor pada polis tapi sejak saya balik pada dia saya tarik balik laporan itu. 

FAKHRUL AZMAN: Apa yang membuatkan kamu tarik balik laporan itu? 

FARINNIE: Sebab dia janji akan berubah dan berjanji tidak akan buat lagi jadi saya tarik balik laporan. 

FAKHRUL AZMAN: Defendan berubah tak selepas itu? 

FARINNIE: Tidak. Farinnie berkata pada pagi 30 Ogos 2007, selepas bangun dari tidur dia ternampak suaminya sedang menunjukkan kemaluan di hadapan web cam ketika sedang bersembang di laman sosial. Ketika suaminya tidur pada tengah hari berkenaan, dia melarikan diri. Perbicaraan bersambung pada 7 dan 19 April ini. 

Sumber : Harian Metro Online
AKU RASA, JUTAWAN LUBNAN PALSU NI DAH GILA AGAKNYA...

No comments: