Wednesday, December 30, 2009

Pakatan Bunuh Bapa

AMPANG: Mengejutkan apabila dua beradik yang juga pasangan kembar sanggup merancang kemalangan untuk membunuh bapa kandung mereka sendiri di Taman Ampang Hilir dekat sini, Selasa lalu.

Bagi menjayakan misi jahat itu, pasangan kembar berusia 28 tahun terbabit meminta bantuan seorang pekerja kedai milik bapa mereka.

Menurut sumber, kembar jahanam terbabit pergi ke kedai bapa mereka jam 9 malam sejurus mengetahui lelaki berusia 55 tahun itu tiada di premis berkenaan.

Kembar terbabit cuba memujuk seorang pekerja kedai itu supaya bersekongkol mencipta kemalangan maut bagi membunuh bapa mereka.

“Mereka bertanyakan kepada pekerja lelaki itu sama ada dia sanggup melakukan satu ‘tugas’ yang akan diberikan kepadanya menyebabkan lelaki terbabit terpinga-pinga.

“Selepas mengetahui pakatan jahat pasangan kembar terbabit, pekerja berkenaan segera menolak permintaan mereka,” katanya.

Difahamkan, si kembar terbabit meminta pekerja berkenaan menghimpit kereta dinaiki bapa mereka hingga warga emas itu maut atau koma, tetapi ia perlu dilakukan seperti kemalangan yang tidak disengajakan.

Sumber itu berkata, pasangan kembar itu kemudian memberitahu pekerja terbabit bahawa mereka akan meminta orang lain menjalankan perbuatan keji itu menyebabkan lelaki bimbangkan keselamatan majikannya.

“Keesokannya, dia terus menceritakan niat pasangan kembar itu kepada majikannya.

“Mendengar aduan itu, majikan terbabit terkejut besar lalu membuat laporan polis kerana khuatir keselamatannya,” katanya.

Sumber itu berkata, susulan daripada laporan berkenaan, pasangan kembar berkenaan ditahan polis dan kes mereka akan dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya, hari ini.

“Pasangan kembar itu ditahan bagi membantu siasatan dan setakat ini polis masih menyiasat motif sebenar kejadian berkenaan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan kerana melakukan ugutan jenayah,” katanya.

Sumber : Harian Metro Online

PENDAPAT AKU LA, PENJARAKAN ANAK YANG BANGANG INI SEUMUR HIDUP
KALAU LEPAS JUGA, MAKA PROJEK MEREKA NAK BUNUH BAPA KANDUNG AKAN DILAKANSANAKAN. KECIK-KECIK TAK NAK MATI, BESAR-BESAR NAK BUNUH BAPA SENDIRI. PENDAPAT ANDA ?

No comments: