Monday, March 08, 2010

120 Ahli PKR Papar Sertai Umno Kerana Gagasan 1Malaysia

KOTA KINABALU: Seramai 120 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) di mukim Limbahau dalam daerah Papar bertindak keluar parti untuk menyertai Umno kerana tertarik dengan gagasan 1Malaysia.

Jurucakap mereka, Camillus Ginibun, yang juga ahli jawatankuasa PKR Papar, berkata tindakan mereka keluar parti itu bukan kerana didesak atau dijanjikan sesuatu tetapi dengan kesedaran bahawa konsep 1Malaysia memberi perhatian terhadap kebajikan dan pembangunan semua kaum.

"Konsep 1Malaysia membuatkan kami merasa bangga kerana tidak ada kaum, termasuk Kadazan, Dusun dan Murut, yang akan dipinggirkan daripada arus pembangunan. Kami sebelum ini terperdaya dengan janji manis pemimpin PKR di peringkat negeri dan pusat," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Ginibun berkata, keputusan mereka untuk menyertai Umno adalah kerana Umno adalah tunjang Barisan Nasional manakala wakil rakyat mereka, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kawasan Pantai Manis, Datuk Abdul Rahim Ismail, walaupun adalah ahli Umno, beliau sentiasa mengambil berat terhadap nasib semua kaum tanpa mengira agama dan bangsa.

Bekas Pengarah Logistik PKR kawasan Pantai Manis, Robert Apin, pula berkata penyertaan beramai-ramai ahli PKR dalam Umno bukan kerana mahu mendapatkan kedudukan tetapi untuk mencari "rumah yang teguh untuk berlindung". - Bernama

Sumber : Berita Harian Online

APA SUDAH JADI DENGAN PARTI PKR ???? SANA LOMPAT .. SINI LOMPAT....

No comments: