Tuesday, February 16, 2010

Lelaki Ditahan Pandu Laju Dakwa Uji Enjin

KUALA TERENGGANU: Seorang penjawat awam memberitahu anggota polis yang menahannya pada operasi 'Mencegah Samseng Jalanan', di Kampung Mengabang Panjang, Batu Rakit, Setiu awal pagi kelmarin, dia memandu laju sekadar untuk berhibur.

Malah, lelaki berusia 26 tahun yang bekerja sebagai pemandu hospital itu mengaku sedar perbuatannya satu kesalahan, namun tetap melakukannya kerana dipengaruhi rakan untuk menguji kehebatan enjin BMW yang baru diubah suai.

Pegawai Turus Trafik Negeri, Asisten Superintendan Ismail Man, berkata lelaki terbabit antara empat pemandu kereta mewah ditahan dalam operasi sempena Tahun Baru Cina jam 12.15 pagi.

Beliau berkata, sekumpulan 10 lelaki berusia 21 hingga 31 tahun berasal dari Permaisuri, Setiu menaiki tiga BMW dan sebuah Nissan memandu laju ketika dalam perjalanan ke Kuala Terengganu.

Katanya, sebelum ditahan beliau bersama empat anggota trafik yang membuat rondaan terserempak dengan kumpulan berkenaan yang berlumba sesama sendiri.

"Pemandu empat kereta terbabit bukan saja memandu laju dan memotong di sebelah kiri jalan, malah mereka juga tidak memakai tali pinggang keledar.

“Pemeriksaan lanjut mendapati kereta dinaiki pemandu terbabit tidak cukai jalan manakala enjin ditukar tanpa kelulusan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ),” katanya.

Beliau berkata, polis menahan kereta dan pemandu terbabit mengikut Seksyen 64 Akta Pengangkutan Jalan 1987 untuk siasatan.

Sumber : Berita Harian Online

"dia memandu laju sekadar untuk berhibur"
KALAU LANGGAR ORANG, SIAPA YANG SUSAH ????

No comments: