Tuesday, February 09, 2010

Lagi Kes Pengawal : Pengawal Terlepas Tembakan

PUCHONG: Beberapa peniaga telefon bimbit baru memulakan operasi di sebuah kompleks beli-belah terkemuka di sini, nyaris maut apabila senapang 'pump gun' seorang pengawal keselamatan tiba-tiba meletup sebelum tembakan senjata itu mengenai dinding premis berhampiran.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi semalam, pengawal keselamatan berusia 54 tahun berkenaan tidak sengaja melepaskan satu das tembakan dari senjata api dipegang tidak jauh dari tangga bergerak tingkat satu kompleks beli-belah IOI Mall, Puchong, di sini.

Sumber polis berkata, beberapa minit sebelum kejadian, pengawal keselamatan yang bekerja di sebuah kedai emas di premis berkenaan sedang berehat sambil cuba mengeluarkan peluru dari senapang berkenaan.

Menurutnya, senapang itu tiba-tiba meletup sebelum pelurunya mengenai dinding tidak jauh dari gerai menjual aksesori telefon bimbit.

Susulan kejadian itu, orang ramai yang terkejut menghubungi polis sebelum polis bergegas ke lokasi kejadian menyiasat punca tembakan.

"Berikutan itu, polis merampas senjata api pengawal keselamatan terbabit sebelum pengawal keselamatan itu dibawa ke balai polis berhampiran untuk diambil keterangan berhubung punca kejadian berkenaan.

"Kes itu disiasat mengikut Seksyen 37 Akta Senjata Api kerana cuai," katanya.

Sementara itu, seorang peniaga berhampiran lokasi kejadian berkata, dia tergamam apabila tiba-tiba terdengar bunyi letupan kuat dan menyangka berlaku rompakan di kedai emas berhampiran.

Sumber : Harian Metro Online

LAGI KES PENGAWAL KESELAMATAN..
APA HUKUMAN SETIMPAL BAGI PENGAWAL YANG LALAI MENJALANKAN TUGAS ?

No comments: