Thursday, December 24, 2009

Remaja lari ikut abang angkat




  ( Nurul Shahirah )


KUALA TERENGGANU: Seorang pelajar perempuan berusia 14 tahun dari Kampung Paya Berenjut, Kemaman, dipercayai melarikan diri bersama seorang abang angkat selepas 10 hari berkenalan dengan lelaki itu.

Mangsa, Nurul Shahirah Nordin dilaporkan hilang selepas keluar dari rumahnya kira-kira jam 11.30 malam Jumaat lalu ketika kedua ibu bapanya sedang tidur.

Nenek mangsa, Zaharah Ngah, 63, dari Kampung Baru Seberang Takir, dekat sini, berkata cucu yang dijaganya sejak berusia enam hingga 13 tahun itu, seorang anak yang taat dan tidak pernah bersikap liar sebelum berpindah ke Kemaman untuk tinggal dengan keluarganya.

“Saya percaya cucu saya itu termakan pujuk rayu lelaki yang baru dikenali sebelum melarikan diri dari rumah, sedangkan selama dia tinggal dengan saya, dia bukanlah remaja yang liar dan suka bersosial,” katanya.

Zaharah berkata, dia merayu kepada individu yang melarikan cucunya supaya menghantarnya pulang dengan segera kerana Nurul Shahirah masih bersekolah.

“Sebaik mengetahui Nurul Shahirah menghilangkan diri, mak cik tidak lalu makan kerana teringatkan nasibnya kini dan tidak tahu di mana dia berada,” katanya.
Bapa mangsa, Nordin Harun, 46, dari Kampung Paya Berenjut, Kemaman, berkata Nurul Shahirah tidak mempunyai masalah keluarga hingga mendorongnya untuk melarikan diri bersama lelaki yang baru dikenalinya itu.

“Ayah dan ibu memaafkan segala perbuatan yang dilakukan Nurul dan minta supaya Nurul pulang dengan segera ke rumah kerana ibu mengalami masalah kesihatan memikirkan kehilangan Nurul,” katanya.

Nordin berkata, dia sudah membuat laporan di Balai Polis Chukai pada 19 Disember lalu kira-kira jam 12 malam selepas menyedari kehilangan anaknya.

Katanya, sesiapa yang melihat atau mengetahui di mana Nurul Shahirah berada, diminta menghubungi bapa saudaranya, Mazlan Harun di talian 017 9142257 atau 019 9201322.

Sumber : Berita Harian Online

SESIAPA YANG MENJUMPAINYA, SILA HUBUNGI NO TEL TERTERA DI ATAS

No comments: