Thursday, November 05, 2009

Kawan Makan Kawan


Seriwahyuni Bte Jumadi
i/c no: 810626-12-5724
Abd Azis B. Bausah ( suami)
i/c no: 770909-12-5931

Kepada sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai individu ini sila laporkan kepada balai polis Mutiara Damnsara 03-77279907 kes nombor 007097/09.
Buat pengetahuan semua, mangsa mengenal pasti gambar ini menunjukkan penjenayah bergambar di dalam kereta mangsa. Alamat yang tertera di dalam report polis itu adalah alamat rumah keluarga penjenayah. Penjenayah tinggal menyewa di kawasan kajang dan sekarang apa yang kami pernah diberitahu penjenayah bekerja sendiri sebagai pengubahsuai rumah. Polis memberitahu ini adalah jenayah terancang. kalu ada sapa2 yang mempunyai pendapat, kami amat memerlukan. Segala kerjasama kawan-kawan amat kami hargai.. Terima kasih.

kes mcm ni,

Pada 10Jun2009 Seriwahyuni Jumadil mengambil kereta myvi edisi SE warna putih BJL **** di rumah kami beralamat seperti di atas, dengan tujuan untuk membeli kereta tersebut. Di atas dasar kawan isterisejak dari sekolah di tawau,kami tanpa banyak berfikir dan berkira melepaskan kereta tersebut tanpa sebarang perjanjian dan dokumen jual beli.
Selama 5bulan seriwahyuni memakai kereta tersebut pihak finance kereta Maybank sering menelefon Bazly Azmy iaitu tuan punya kereta dan juga penama di atas loan kereta tersebut, bertanyakan mengapa lewat membayar ansuran bulanan dan bila boleh bayar ansuran tersebut, sedangkan seriwahyuni yang memakai kereta tersebut.Apabila saya menelefon seriwahyuni untuk bertanya berkenaan ansuran bulan tersebut, beliau tidak pernah mahu menjawab telefon dan juga sms.

Disebabkan gagal mendapatkan loan bank untuk membeli kereta tersebut,seriwahyuni menelefon kami memberitahu ingin memulangkan kembali kereta tersebut pada 29Oct2009.Pada jam 9.30 malam Saya kemudian pergi ke Restoran Satay Kajang Haji Samuri untuk mengambil kembali kereta tersebut.Sewaktu berjumpa dengan suami seriwahyuni yang tidak diketahui namanya,beliau memberi kunci dan berkata `kami mau kamu pulangkan duit ansuran bulanan yang kami bayar ke bank selama 4bulan tu sebagai gantirugi`.Kemudian saya menerangkan bahawa mereka hanya membayar ansuran selama 3bulan sahaja dan mereka berhutang sebanyak rm1067 tunggakan dengan bank,beliau terdiam dan berkata, ` macam ni lah,kita kira kosong-kosong je lah.Kira halal je lah` lalu beredar menaiki motor.Setelah memeriksa kereta tersebut di kawasan parking,saya menemui Sport rim telah ditukar, skirt tepi di kiri dan kanan, dan juga spolier bonet belakang saya hilang ditanggalkan.Apabila saya membuka kunci dan memasuki kereta, saya mendapati seluruh set kerusi kulit depan dan belakang,keempat empat panel pintu edisi kulit,set alas kaki edisi SE dan juga radio telah ditukar.Set keempat empat panel pintu dan set kerusi kulit depan dan belakang telah ditukar kepada set fabrik berwarna kelabu.Sport rim yang asal nya VolksRacing RE30 bersaiz 16” berwarna hitam beserta tayar Michelin telah ditukar kepada rim bersaiz 13” yang dipercayai rim standard myvi  1.0cc, pancit keempat empat nya dan tidak betul alignment nya sehingga membahayakan pemanduan pulang ke rumah.Cubaan untuk menelefon dan sms gagal ketika cuba menghubungi seriwahyuni dan juga suami nya untuk mendapatkan penjelasan.
kerugian dianggarkan rm30k

nak carik alamat umah atau pun apa2 berkaitan mengenai minah ni.

Saya terima artikel ini dari  halinaali@yahoo.com, Sebarang cadangan atau pandangan boleh diemailkan kepada beliau. Terima Kasih.

Sebar-Sebarkan Mengenai Perkara Ini...

1 comment:

Anonymous said...

siapa ya perempuan ini ?