Wednesday, June 02, 2010

Keputusan Liga Super 01 Jun 2010 : KEDAH 0 - 0 PENANG

Keputusan Liga Super : 01 Jun 2010


Kedudukan Carta Liga Super : 01 Jun 2010



KUALA LUMPUR - Baik di gelanggang sendiri mahu pun lawan, Selangor terus hebat memburu kejuaraan Liga Super apabila memungut tiga mata selepas menewaskan Johor 1-2 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, semalam.

Pasukan bimbingan K. Devan memperoleh gol pertama melalui ketua pasukan, Amri Yahyah pada minit ke-29, sebelum pemain tengah, Safiq Rahim menambah gol kedua pada minit ke-59.

Gol sagu hati Johor disumbangkan L. Ragesh melalui sepakan penalti pada minit ke-71.

Pencabar terdekat, Kelantan turut mencatat kemenangan 2-0 ke atas Perak di Stadium Sultan Mohammad Ke-IV selepas pemain penyerang Mohd. Norfarhan Mohamad memecah kebuntuan pada minit ke-47, diikuti jaringan Hairuddin Omar pada minit ke-90.

Selangor terus selesa dengan kelebihan lapan mata mengatasi Kelantan apabila mengumpul 53 mata.

Di Stadium Darulmakmur, Pahang mencatat kemenangan 1-0 ke atas Kuala Lumpur hasil jaringan tunggal Azamuddin Mohd. Akil pada minit ke-62.

Di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Terengganu dan Negeri Sembilan berkongsi mata selepas terikat 1-1.

Skuad Rusa di depan seawal minit ketiga melalui Abdul Halim Zainal, sebelum Ronny Harun menyamakan kedudukan pada minit ke-52.

Perlis pula gagal menggunakan kesempatan beraksi di gelanggang sendiri apabila tewas 0-1 kepada T-Team di Stadium Utama.

Penyerang pasukan pelawat, Abdul Hadi Yahya menjaringkan gol kemenangan pada minit ke-72.

Di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, KL Plus terikat 1-1 dengan Johor FC, manakala Kedah dan Pulau Pinang, yang bertemu di Stadium Darul Aman juga mencatat keputusan seri tanpa sebarang jaringan.


Sumber : Utusan Malaysia Online dan Soccerway

KEDAH MAKIN PARAH....  ASYIK SERI DAN KALAH AJA......APA SEBABNYA ???

No comments: