Tuesday, February 09, 2010

Lokasi Kilometer 252.3 Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Senawang Sering Nahas



SEREMBAN: Lokasi kemalangan maut di Kilometer 252.3 Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Senawang, dekat sini, sering meragut nyawa pengguna jalan raya.
Ketua Jabatan Trafik dan Ketenteraman Awam Negeri Sembilan, Superintendan Junaidi Bujang, berkata ini kerana keadaan laluan di sepanjang kawasan berkenaan mendaki dan menuruni bukit.

"Kadang-kadang pemandu tidak sedar terutama mereka yang melaluinya pada waktu malam.

"Kawasan ini sering berlaku kemalangan, namun kejadian pagi tadi (semalam) yang menyebabkan enam sekeluarga maut dan rentung antara yang terburuk," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata, polis akan memanggil pemandu treler berkenaan untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan.

Menurutnya, berdasarkan siasatan awal, pemandu treler sudah mengambil tindakan sewajarnya dengan meletakkan kon dan memasang lampu kecemasan pada kenderaan yang mengalami kerosakan.

"Treler berkenaan dipercayai berada di situ sejak petang semalam (kelmarin) kerana rosak, bagaimanapun polis masih menjalankan siasatan lanjut.

"Pada masa sama, kami meminta saksi kejadian itu menghubungi polis bagi membantu siasatan," katanya.

Mereka yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu boleh menghubungi Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban di talian 06-6033394 atau balai polis berhampiran.

Sumber : Harian Metro Online

BERHATI-HATI DI JALAN RAYA... INGATLAH ORANG TERSAYANG...

No comments: