Monday, December 28, 2009

Penipuan di Laman Mudah.Com ??

--- On Sun, 11/29/09, Irwan Alif wrote:

From: Irwan Alif
Subject: Re: [sim] MINTA PENDAPAT : Tertipu semasa membeli di mudah.com
To: SahabatInteraktif@ yahoogroups. com
Date: Sunday, November 29, 2009, 10:47 PM

 

Kalau boleh sya tahu. apa barang yang encik beli? fizikal atau software?
 
Sebenarnya, dalam kes begini memang susah nak pihak berkuasa nak ambil tindakan. kerana Mudah.my dah beri Term & condition supaya berhati2 dan pihak Mudah tidak akan bertanggung jawab. segala urusan jual beli adalah tanggungjawab penjual n pembeli. Mudah hanya menyediakn platform.
 
Cuma nk berkongsi sedikit pengalaman berurusniaga online ni...baru2 ni saya ada mengiklankan di dlam Mudah utk menjual sebuah laptop. Seorang potential buyer dari Johor ada hubungi saya & menyatakan hasrat untuk membeli laptop tersebut. Masalah timbul apabila beliau menyuruh saya pos laptop tersebut dahulu, setelah dapat barang barulah dia akan bank in duit.
 
Saya kata kenapa x boleh bank in dulu? saya pasti akan pos barang tersebut..ini jawapan beliau..SAYA DAH 2 KALI KENA TIPU....
 
Moral of story, disebabkan segelintir kaki penipu yg x bertanggungjawab ni..sampai sekarang laptop tu saya x dpt jual...kepercayaan pembeli utk membeli secara online semakin terhapus..so mcm mana nak buat bisnes...ibarat kata pepatah :kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.
 
Remedy
 
lawati blog saya


From: sah mijan
To: SIM
Sent: Sun, November 29, 2009 9:37:28 PM
Subject: [sim] MINTA PENDAPAT : Tertipu semasa membeli di mudah.com

 
saya ada membeli barang di mudah .com dan saya akui kesilapan mempercayai website tersebut..bila duit dah 'bank in' tapi barang tak sampai2....kalau nak buat aduan ke pihak berkuasa..bagaimana caranya..apa yg perlu dikemukakan. ...kalau boleh dapat dibanterasi segelintir kaki penipu nie,,
 
Sumber  : Email Yahoo Group
 
KEPADA ANDA SEMUA, JANGAN TERTIPU LAGI DENGAN DUNIA INTERNET!!
 BUKAN NAK KATA SEMUA PENIPU, CUMA BERHATI-HATI BILA BELI BARANGAN ONLINE

No comments: